پیشنهاد سردبیر

بیرجند - مردم عزادار خراسان جنوبی روز جمعه همگام با مردم سراسر کشور با شور وصف ناپذیری در آیین های ویژه روز تاسوعای حسینی در شهرها، بخش ها و روستاهای این استان شرکت کردند.

 حضور گسترده مردم خراسان جنوبی در آیین روز تاسوعای حسینی

به همین مناسبت طبق سنت همه ساله مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با حضور هیات های مذهبی به دعوت اداره اوقاف و امورخیریه بیرجند در آستانه امامزادگان باقریه(ع) این شهر در فضایی آکنده از ارزش های اسلامی برگزار شد.
همچنین مراسم عصر روز عاشورای حسینی و شام غریبان در آستان امامزادگان باقریه (ع) بیرجند فردا(روزشنبه) برگزار می شود.
همچنین هیات های مذهبی با حضور در مصلی المهدی(عج) بیرجند عزاداری کردند و در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور گسترده مردم به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی برگزار شد، شرکت کردند.
رضایی افزود: امروز از هر کوی و برزن ایران بوی عشق حسین(ع) می رسد، این حق عشق است که مردم ولایتمدار این سرزمین آن را به خوبی ادا کرده و می کنند .
وی با بیان فلسفه قیام امام حسین( ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال 61هجری قمری خطاب به نمازگزاران گفت: قدر تاسوعا و عاشورای حسینی را بدانید که سبب تحول در جامعه شد .
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امام حسین (ع) را بالاترین بنده خدا یاد کرد و افزود: امام برای تحقق قرآن شهید شد و ما برای رسیدن به قرب الهی باید بندگی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.