قدس آنلاین: مردم مومن، ولایتمدار و عزادار خراسان شمالی در عاشورای حسینی در سوگ شهادت سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) غرق در عزا و ماتم شد و شیفتگان حسینی با حضور در مساجد، تکایا و مراکز مذهبی این شهر، در سوگ شهادت سومین امام شیعیان جهان و ۷۲ تن از یاران باوفایش اشک ماتم ریخته و عشق و ارادت خود را به خط سرخ شهادت به منصه ظهور رساندند.

عزاداران حسینی در خراسان شمالی در غم شهادت سالار شهیدان گریستند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، در روز عاشورای حسینی، خیابان های شهر بجنورد شاهد دسته روی هیئت های مذهبی سینه زنی و زنجیر زنی بود عزاداران حسینی با شور و شوق و چشمانی اشکبار و دلی اندوهگین، خیابان ها را یکی پس از دیگری به سمت امامزاده سیدعباس(علیه السلام) طی کردند.

 مردان، زنان، جوانان و  همه و همه با حضور عاشقانه در آئین های روز عاشورا و بستن پیشانی بندهایی که با عناوین "یا حسین"، "یا اباعبدالله"، " یا ابوالفضل العباس"، مزین شده، همراه با کودکانی که به یاد طفل کربلا لباس سبز برتن کرده اند، دوشادوش هم حضور یافته و در غم شهادت مظلوم کربلا گریستند.

بر اساس این گزارش؛ نظیر چنین آئینی در شهرستان های شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، گرمه و جاجرم و همچینین بخشها و روستاهای سراسر استان نیز برگزار شد.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.