قدس آنلاین لرستان-همایش امر به معروف و نهی از منکر در الیگودرز برگزار و از فعالان این حوزه تجلیل شد .

همایش امربه معروف ونهی از منکر در الیگودرز برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد ، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر لرستان در این همایش با بیان اینکه اگر به این فریضه مهم در جامعه عمل و توجه شود، مابقی فرایض نیز اجرا می‌شود، گفت: یکی از اصولی که در اسلام به عنوان اصل بقای اسلام معرفی شده همین فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید به آن توجه شود.

سرهنگ علی حسین پازدار به آیات 116 هود و 79 مائده در خصوص اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از امت اسلامی بگیرند، دیگر چیزی ندارند.

وی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر باید مثل نماز مورد توجه قرار بگیرد، چرا که همه مسلمان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند، اظهار داشت: باید در زمینه نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقدامات اساسی صورت بگیرد و ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر لرستان بر فرهنگ‌ سازی در این ارتباط در جامعه تأکید کرد و گفت: باید تلاش کرد تا این باور در جامعه بوجود آید که مردم عمل به این فریضه مهم را به عنوان یک مسئولیت دنبال کنند.

پازدار در ادامه با اشاره به تایید قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بیان کرد: تاکنون در عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر خلاء قانونی داشته ایم؛ به گونه ای که در این سالها برخی از آمران به معروف و ناهیان از منکر کشورمان مورد تعرض قرار گرفتند و بعضا هم به شهادت رسیده اند.

وی همراه سازی نخبگان، تبیین تکالیف دستگاههای مشمول و اطلاع رسانی را از مراحل عملیاتی کردن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعلام کرد و افزود: امیدواریم با ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر این قانون فتح بابی برای عمل به وظیفه دینی و انقلابی امر به معروف و نهی از منکر باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان عرصه امربه معروف و نهی از منکر و رییس اداره ی فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرزتجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.