قدس آنلاین لرستان -مدیرعامل شرکت آبفار لرستان در رابطه با راه‎اندازی سیستم دفع فاضلاب روستاهای استان، گفت: متأسفانه جمعیت روستاهای استان نه تنها افزایش نداشتیم بلکه کاهش نیز داشته‎ایم.

 پروژه‎های دفع فاضلاب روستایی به‎خاطر اعتبارات قطره‎چکانی ناتمام مانده‎ است

 به گزارش قدس آنلاین  از خرم آباد، علی رضا کاکاوند اظهار داشت: با توجه به برنامه پنجم توسعه تا پایان آن باید ۸ درصد جمعیت روستایی از سیستم فاضلاب بهرهمند شوند که متأسفانه به علت عدم تخصیص اعتبار لازم این امر محقق نشده است.

وی  با بیان اینکه سیستم فاضلاب روستایی کل کشور کمتر از ۰.۵ درصد است، افزود: در استان سالهای گذشته چهار روستای بدرآباد  خرمآباد، کفراج نورآباد، گندمینه الیگودرز و سیاهکله و چغابدار دورود عملیات سیستم دفع فاضلاب آغاز شده که به دلیل کمبود تخصیص و اعتبارات قطرهچکانی این پروژهها ناتمام ماندهاند.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی این پروژهها بیان کرد: روستاهای گندمینه، کفراج و بدرآباد خطوط انتقال تمام و تصفیهخانه آن مانده و سیاهکله و چغابدار تنها ۸۵ درصد خطوط اجرایی شده است و نیاز به ۱۲ میلیارد تومان هزینه برای اتمام آنها وجود دارد.

وی یادآور شد: تا این چهار روستا به اتمام نرسند هیچ روستای دیگری عملیات سیستم دفع فاضلاب آن شروع نخواهد شد.

به گفته کاکاوند بر طبق دستورالعمل وزارتخانه اجرای پروژه دفع فاضلاب و تصفیهخانه برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار عملیاتی میشود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.