۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 318285

قدس آنلاین:رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسفراین از دستگیری ۴ حفار غیرمجاز و غیر بومی در این شهرستان خبر داد.

دستگیری حفاران غیرمجاز در اسفراین

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد محمدی افزود: حفاران غیرمجاز در حوالی امامزاده عبدالله کوران که با شماره 19974 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است اقدام به حفاری های غیرمجاز برای تحصیل عتیقه یا اشیای قیمتی،  تاریخی و فرهنگی نموده‌اند.

 

وی با بیان اینکه با گزارش های مردمی رسیده به یگان حفاظت میراث فرهنگی پیگیری در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: با هماهنگی  قاضی کشیک و مشارکت پاسگاه زرق آباد فرمانده انتظامی اسفراین  متخلفان دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی  با بیان اینکه قدمت این بنا متعلق به دوره صفویه است،  خاطر نشان کرد: با توجه به ماده 562 قانون مجازات اسلامی مصوب دوم مهر 1375،  متخلفان به مجازات حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیا و آلات حفاری به نفع میراث فرهنگی محکوم خواهند شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه حفاری در حوالی بقاع متبرکه در حال انجام بوده است، طبق قانون حداکثر مجازات در قانون محکوم می شوند.

وی یادآور شد: شماره 3-37236481-058 آماده دریافت گزارش های مردمی در ستاد خبری یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پیرامون خرید و فروش و معاملات اشیای عتیقه و حفاری های غیرمجاز است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.