معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز گفت: همه زائرانی که قصد دارند به مراسم اربعین حسینی در کشور عراق اعزام شوند در سایت سماح ثبت‌نام کنند.

زائران اربعین از طریق سایت سماح ثبت‌نام كنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی مظفری پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین شهرستان اهواز با بيان اينكه یکی از موضوعات این جلسه، اطلاع‌رسانی کامل از سوی شهرداری‌ها برای سفر به كربلا در اربعين است، اظهار داشت: همه تمهيدات لازم براي اين سفر انديشيده شده و حتي با همکاری ایران‌خودرو و سایر شرکت‌ها و همچنین راهنمایی و رانندگی، مسئله تعمیرات خودروها نيز پيگيری شده است.

وی عنوان كرد: در زمينه سایت سماح نیز مصوب می‌شود که همه زائران از طریق اين سايت ثبت‌نام کنند.

مظفری در مورد پیشنهاد تشکیل جلسه مشترک شیوخ عرب خوزستان با عراق نیز گفت: این امر مصوب می‌شود و با رایزنی، این اقدام انجام خواهد شد اما تصمیم‌گیری نهایی در مورد مراسم اربعین بر عهده استاندار است كه به طور قطع برخی امور تفویض اختیار خواهد کرد.

وی همچنین يادآور شد: مرز چزابه به فرمانداری اهواز سپرده‌شده و خرمشهر هم احتمالاً به آبادان تفویض اختیار خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز ادامه داد: در ارتباط با فعال کردن سامانه پیامکی از سوی مخابرات هم بايد پیگیری‌های لازم انجام شود و آموزش‌وپرورش نيز ظرفیت خود را اعلام کند تا بتوانیم کمبودها را از ديگر دستگاه‌ها تامین کنیم.

مظفری عنوان كرد: برای مواد شوینده نیز اتاق اصناف همکاری خواهد داشت و در رابطه با جعبه‌های کمک‌های اولیه نیز فوریت‌های پزشکی اعلام کرده که نمی‌تواند همكاری كند.

وی اظهار كرد: قرار بود جلسه‌ای با میزبانی ستاد عتبات عالیات در مرز چزابه داشته باشیم که شرایط آن فراهم نشد و هفته آینده این جلسه را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش مهر، سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید (ویزا) عراق و اعزام متقاضیان به عتبات عالیات در طول سال همچنین مدیریت پیاده روی زائران ایام اربعین، اقدام به راه اندازی سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir کرده است.

بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و به‌منظور ساماندهی امکانات موجود برای تشرف میلیونی زائران، مقرر است تنها به افرادی که از طریق سامانه سماح مبادرت به ثبت‌نام كنند، مجوز عبور از مرز داده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.