۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 318413

مدیر جهاد کشاورزی سلطانیه از برداشت حدود ۵۶۰۰ تن محصول لوبیا از اراضی کشاورزی شهرستان سلطانیه خبر داد.

برداشت ۵۰۰۰ تن لوبیا از مزارع سلطانیه

به گزارش قدس آنلاین، «مرتضی مصری» در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به توانمندی زیاد منطقه در برداشت محصولات مختلف از جمله حبوبات، اظهار کرد: این شهرستان در زمینه کشت انواع محصولات استراتژیک آبی و دیم و باغی قابل گسترش است.

وی با اشاره به محصولات استراتژیک زراعی گفت: گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، ذرت علوفه‌ای، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و لوبیا از جمله این محصولات در شهرستان سلطانیه بشمار می‌رود.

این مسئول یادآور شد: شهرستان سلطانیه در زمینه‌ی محصولات استراتژیک زراعی و باغی به لحاظ گسترش سطح زیر کشت و افزایش محصولات دارای ظرفیت بسیار مناسبی است.

وی در بخش دیگری به برداشت محصول لوبیا از مزارع شهرستان سلطانیه اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 5600 تن محصول لوبیا از اراضی کشاورزی شهرستان سلطانیه برداشت شود و در این رابطه بیش از ۹۶۰ بهره‌بردار نسبت به برداشت محصول لوبیا مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه ارقام قابل برداشت محصول لوبیا از مزارع کشاورزی شهرستان سلطانیه را قرمز، چیتی، سفید و کشاورزی تأکید کرد و گفت: مکانیزه بودن مهم‌ترین مزیت این محصول در شهرستان سلطانیه است. امسال لوبیاکاران شهرستان سلطانیه بیش از ۲۵ میلیارد تومان عایدشان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان سلطانیه با توجه به ظرفیت‌های خوب و بکری که در بخش کشاورزی دارد در تولید محصولات کشاورزی عملکرد خوبی را تاکنون به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.