پیشنهاد سردبیر

گروه سیاسی- طیبه مروت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان با آگاهی از جایگاه استراو به وی ویزا داده است و باید پاسخگوی افکارعمومی درباره سفر مدیران ارشد دولت انگلستان باشد.

« دستگاه دیپلماسی» پاسخگوی افکارعمومی درباره سفر جک استراو باشد

 حسین نقوی حسینی، در گفت وگو با قدس به انتخاب شیوه جدید انگلیسی ها برای حضور در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: انگلیسی ها شیوه خاصی برای پیشبرد اهداف خود دارند. آن‌ها چون از تنفر مردم ایران نسبت به دولت انگلیس مطلع هستند، به دنبال کاهش این تنفر هستند، به همین دلیل دولتمردان انگلیس فضایی غیر سیاسی را برای حضور و کاهش نفرت ملت ایران برگزیده اند. استراو در قالب یک سفر فرهنگی و گردشگری در شهرهایی چون اصفهان و شیراز که فرهنگ و تمدن ایران است، قصد دارد تا چهره ای فرهنگی از دولت انگلیس پیش روی مردم ایران به تصویر بکشد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا، حضور وزیر خارجه پیشین انگلیس را در ایران مهم ارزیابی کرد و افزود: حضور استراو با توجه به اینکه وی، رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس است و پیش از این هم وزیر خارجه انگلیس بوده و در جریان روابط ایران و کشور متبوعش قرار دارد، بسیار حایز اهمیت است.

 وی در ادامه به همزمانی این سفر با ماه محرم اشاره کرد و گفت: محرم، ماه نمایش ارادت مردم ایران به فرهنگ عاشورا و قهرمانان سرزمین کربلاست و حضور جک استراو در این برهه زمانی به کشور ما که پرچمدارفرهنگ حسینی است، معنادار است.

نقوی حسینی به اهداف پشت پرده سفر استراو به ایران نیز اشاره و تصریح کرد: ارادت مردم ایران به امام حسین(ع) و اعتقادهای قلبی ایرانیان به فرهنگ عاشورایی، عامل مهم دشمنی غرب و از جمله انگلیس با ملت ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، مسایل مهمی چون انرژی هسته ای، حقوق بشر و تروریست را تنها بهانه ای برای مقابله با فرهنگ مردم ایران دانست و اظهار داشت: دشمنی غرب با ما به خاطر اعتقادات ماست و حضور وزیر خارجه دولت دشمن تاریخی ملت ایران در زمانی که یادآور فرهنگ مبارزه با استعمار و ظلم است نمی تواند بدون انگیزه و هدف باشد. یقیناً ارزیابی مردم ایران وسطح اعتقادهای ملت ما پس از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، و برنامه ریزی برای مبارزه با این اعتقادها هدف مهم سفر استراو در ماه محرم به ایران است.  وی با اشاره به سخنان 
رهبرمعظم انقلاب که فرمودند «غرب به دنبال استحاله انقلاب اسلامی است»، تأکید کرد: اگر بطن انقلاب اسلامی که فرهنگ عاشوراست از آن گرفته شود، پوسته جمهوری اسلامی برای آن‌ها هیچ خطری ندارد.

نقوی حسینی در پاسخ به برخی ادعاها و توجیهات درباره آثار مثبت سفر جک استراو به ایران و کمک به رفع پروژه ایران هراسی، گفت: «ایران هراسی» ساخته ذهن ملت‌های غرب نیست بلکه ساخته دست افرادی چون «استراو» است؛ بنابراین کسی که خود طراح این پروژه است که نمی خواهد پرده از واقعیت فرهنگی ایران بردارد و ایران هراسی را ازبین ببرد.

وی بخش دیگری از سخنش را متوجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کرد و بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اگر قصد دارد، واقعیت های ایران را به جهان نشان دهد، تورهای گردشگری مردمی به ایران را تقویت کند تا فرهنگ ایران اسلامی برای ملت‌ها روشن شود، نه دولتمردان که خود از عمق ماجرا با خبرند. نماینده مردم ورامین و پیشوا، پشتیبانی استراو از فتنه 88  را دلیل مهمی برای پاسخگو بودن وزارت خارجه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای صدور ویزا و مجوز سفر توریستی وی به ایران دانست و افزود: دستگاه دیپلماسی کشورمان با آگاهی از جایگاه استراو به وی ویزا داده است و باید پاسخگوی افکارعمومی درباره سفر مدیران ارشد دولت انگلستان باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.