قدس آنلاین: مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از وجود بیش از ۳۵۰ سقاخانه در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: عمده این سقاخانه ها موقوفات افرادی است که در گذشته اموال خود را وقف می کرده اند تا به نوعی در عزاداری امام حسین(ع) سهیم باشند.

بیش از ۳۵۰ سقاخانه در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حسین جعفری با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار ما افزود: اکثر سقاخانه های شهر اصفهان در کنار مساجد ، تکایا، حسینیه ها و بازارها احداث شده اند .

وی ادامه داد : سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصمیم گرفته مرمت و بازسازی برخی از سقاخانه هایی که نیاز به مرمت دارند را انجام دهد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان هدف از این تصمیم را شناخت دقیق از فلسفه وجودی سقاخانه ها و و شناسایی سقاخانه های موجود در شهر اصفهان عنوان کرد.

وی یادآور شد: همه ساله در اعتبارات شهرداری اصفهان مبلغی به عنوان تعمیر و مرمت سقاخانه ها در مناطق مختلف شهرداری اصفهان در نظر گرفته می شود تا تعدادی از این سقاخانه ها مرمت و احیا شوند.

جعفری سقاخانه ها را گنجینه هایی دانست که در دل آنها خطاطی ها و نقاشی های زیبایی مشاهده می شود.

وی به مرمت تعدادی از سقاخانه های موجود در سطح منطقه 3 شهرداری اصفهان اشاره کرد و سقاخانه های دوره صفویه در بازار هارونیه ، کوچه کرمانی، بازار مجلسی، بازار مسجدعلی و بازار ریسمان رااز جمله این سقاخانه ها برشمرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: احیای سقاخانه ها در واقع احیای سنت خوب و حسنه ای است که یادآور جانفشانی و ایثارگری های حضرت ابالفضل العباس می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.