قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس ایلام به ۱۹۰ میلیارد ريال اعتبار نیاز دارد.

استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس ایلام به ۱۹۰ میلیارد ريال نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سعید هژبری با بیان اینکه بخاری‌های نفتی موجود در مدارس ایلام در سال 92،3 هزار و 358 مورد بوده که 903 دستگاه از آنها استانداردسازی شده است، اظهارداشت: هم‌اکنون شمار بخاری‌های نفتی موجود در مدارس استان 2 هزار و 455 مورد اعلام شده که در سال جاری برنامه ریزی برای استانداردسازی 600 کلاس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون معادل 97 میلیارد ریال برای طرح استانداردسازی بخاری‌های نفتی مدارس اختصاص‌یافته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود 190 میلیارد ریال دیگر نیاز باشد تا بتوان همه‌ی مدارس استان را به سامانه‌ی گرمایشی استاندارد مجهز کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام به مشکلات بر سر راه استانداردسازی سامانه‌ی گرمایشی مدارس استان و لزوم برطرف کردن این مشکلات اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در برخی شهرها و روستاهای استان زیرساخت لازم از جمله گاز شهری وجود ندارد و پراکندگی روستاها، عدم وجود اکیپ‌های اجرایی مجرب مورد نیاز استان، طی شدن مدت‌زمان فرآیند مناقصه تجهیزات، افزایش آمپراژ انشعاب برق پس از استانداردسازی با توجه به محدودیت خطوط نیرو رسانی و هزینه از دیگر مشکلات این حوزه است که به همکاری دستگاه های ذیربط نیازمند است.

سعید هژبری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید هزینه‌ی برق مصرفی وسایل گرمایشی را تأمین کند، یادآور شد: نگهداری از دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی در ایام بهره‌برداری ضعیف است که باید برای این امر مهم چاره‌اندیشی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.