قدس آنلاین: معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان اصفهان از تدوين سند جامع راهبردي پليس استان در حوزه پدافند غير عامل خبر داد.

تدوين سند جامع راهبردي پليس اصفهان در حوزه پدافند غیرعامل

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ" محسن عقيلي" در حاشيه مراسم صبحگاه اين فرماندهي كه به مناسبت هفته پدافند ملي برگزار شد، با تسليت سالروز شهادت امام چهارم شيعيان در خصوص اهميت پدافند غير عامل گفت: موضوع پدافند غير عامل ريشه در فطرت تمام موجودات عالم دارد به طوري كه در طبيعت مشاهده مي كنيم هر موجودي براي اينكه از تهديد دشمن خود در امان بماند اقدام به هماهنگ سازي با محيط مي كند.

وي افزود: از ديرباز انسان هاي نخستين نيز با تدابير خاصي خود را از ديد دشمنانشان مخفي نگه مي داشتند كه از اين گونه اقدامات امروزه به عنوان پدافند غير عامل ياد مي شود.

اين مقام مسئول، رعايت ملاحظات پدافند غير عامل را عامل توسعه پايدار در كشور عنوان كرد و اظهار داشت: اگر در ساخت پروژه هاي صنعتي اين گونه ملاحظات رعايت نشوند با اولين حمله دشمن ازبين خواهند رفت و كشور نيز دچار مشكل خواهد شد.

سرهنگ عقيلي، پدافند غير عامل را ارزان ترين و صلح آميز ترين و كم هزينه ترين برنامه براي مقابله با دشمن عنوان كرد و اظهار داشت: امروز با رعايت اصول پدافندي مي توانيم بدون استفاده از سلاح و تجهيزات نظامي در مقابل دشمنان خود بايستيم و اقتدار ملي و قدرت بازدارندگي نظام جمهوري اسلامي را افزايش دهيم.

اين مقام انتظامي افزود: با توجه به پيشرفت تكنولوژي و فناوري اطلاعات و ارتباطات تنوع مسائل پدافندي نيز گسترده شده به طوري كه امروز ما در حوزه هاي جنگ نرم ، فضاي مجازي و مسايل زيست محيطي و بيولوژيكي نيازمند اقدامات دفاعي هستيم.

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه پدافند غير عامل از اصول مهم و حياتي براي جامعه ما به شمار مي آيد گفت: اين موضوع فقط مخصوص دستگاه ها و ارگان ها نيست بلكه فرهنگ رعايت اصول پدافندي بايد در جامعه نهادينه شود و همه مردم آن را در زندگي شخصي و كار خود به كار ببندند.

عقيلي در خصوص اقدامات نيروي انتظامي استان در اين زمينه گفت: نيروي انتظامي به عنوان يكي از نيروهاي مسلح و مقتدر نظام جمهوري اسلامي براي اينكه بتواند در مواقع بحران و حملات نظامي نيروها، تجهيزات و تاسيسات خود را از تهديدات دشمن حفظ كند لازم است كه به موضوع پدافندغير عامل توجه ويژه اي نمايد.

وي تاكيد كرد: مسلم است كه اگر اين نيرو كه بايد در مواقع بحراني و خاص بيشترين خدمت رساني را به مردم انجام دهد خود دچار خسارت و زيان شود، ديگر توان ايجاد امنيت را نخواهد داشت و در نتيجه جامعه با هرج و مرج مواجه مي شود.

معاون هماهنگ كننده پليس اصفهان از تدوين سند جامع راهبردي اين پليس در حوزه پدافند غيرعامل خبر داد و اظهار داشت: اين سند و الزامات آن هم اكنون در دستور كار مديران و كاركنان اين فرماندهي قرار دارد و ملاحظات پدافند غير عامل در پايداري، مقاوم سازي و طراحي تاسيسات و نحوه نگهداري تجهيزات ، سلامت و بهداشت كاركنان و همچنين آمادگي براي مقابله با حملات سايبري توسط پليس فتا رعايت مي شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.