رئیس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان کسری سرمایه‌گذاری در صنعت برق به این دولت تحمیل و وارد شده است، گفت: چنانچه صنعت کشور دچار رکود نبود امسال دچار خاموشی‌ها در کشور می‌شدیم.

یک درصد توجه به صنعت خودرو اگر به صنعت برق می‌شد، ۱۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم/ کاهش خاموشی‌‌ها به لطف رکود
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس علیرضا کلاهی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: علی‌رغم سوء مدیریت‌های وزرات نیرو در دوره‌های قبلی و افت رشد صنعت در کشور امسال خاموشی برق رخ نداد.

وی با بیان اینکه امسال در برخی نقاط کشور خاموشی برق داشتیم اما به خوبی این موضوع مدیریت شد، گفت: رکود صنعت باعث شد تا امسال مشکلی در شبکه برق رخ ندهد و خاموشی در کشور تجربه نشود.

کلاهی با بیان اینکه اگر یک دهم توجهی که به صنعت خودرو می‌شود به صنعت برق توجه می‌شد، صنعت برق می‌توانست سالانه 15 میلیارد دلار صادرات انجام دهد،‌ گفت: کار اقتصادی صنعت برق بیشتر از سایر صنایع است چرا که وقتی یک نیروگاه خارج از کشور احداث می‌شود همه چیز مثل توربین،‌ نیروی انسانی و کابل از داخل ایران در خارج از کشور نصب و راه اندازی می‌شود.

کلاهی در پاسخ به این سؤال که آیا صنعت برق پس از اجرای برجام موافق ورود سرمایه‌گذاران خارجی در ایران است،گفت: این موضوع بستگی به سیاست‌گذاری دولت دارد چرا که اگر درها باز شود ورود سرمایه گذاران خارجی یک تهدید است زیرا آنها دنبال منافع خود هستند.

رئیس سندیکای صنعت برق ایران با تأکید بر اینکه دولتی‌ها بارها اعلام کرده‌اند ایران بهشت واردات نخواهد بود، اضافه کرد: ما معتقدیم که اگر ورود خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق به این شکل باشد که 50 درصد در ایران سرمایه‌گذاری کنند و 50 درصد از تولیدات خود را صادرات کنند این موضوع مناسب باشد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت با شرکت‌های خارجی می‌تواند صنعت برق ایران را متحول کند،افزود: متاسفانه 15 هزار میلیارد تومان کسری سرمایه‌گذاری در صنعت برق از دولت قبل و 33 هزار میلیارد تومان بدهی از دولت‌های قبلی به وزارت نیرو وارد شده است.

کلاهی تصریح کرد: صنعت برق ایران به شدت دچار رکود است بنابراین امیدواریم در از پساتحریم صنعت برق از رکود خارج شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون هیأت‌هایی که وارد ایران شدند به دنبال گرفتن نمایندگی در ایران هستند که این برای صنعت برق چندان خوشایند نیست.

کلاهی ادامه داد: متاسفانه واردات ترانس‌های بی کیفیت در کشور وجود دارد در حالی که در ایران سازندگان بسیار قوی در حوزه ساخت ترانس داریم به طوریکه در عراق اعتقاد زیادی به ترانس‌های ایران دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.