یک کارشناس صنعت خودرو گفت: روند رشد واردات خودرو در سال‌های گذشته زنگ خطر را برای خودروسازان داخلی به صدا درآورده است زیرا مصرف‌کنندگان الزامی به خرید خودروهای بی‌کیفیت داخلی ندارند.

مردم ملزم به خرید خودروهای بی‌کیفیت نیستند

به گزارش قدس انلاین،شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در یک دهه گذشته در هیچ یک از شرکتهای خودروسازی اقدامات لازم برای ارتقای کیفیت و تولید خودروهای به‌روز صورت نگرفته است، بنابراین این شرکتها باید به سرعت دست به کار شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: اقدامات خودروسازان برای ارتقای کیفیت باید در سه حوزه از رده خارج کردن خودروهای قدیمی، ارتقای فن‌آوری خودروهای در حال تولید دارای حداقل‌های کیفی و تولید خودروهای جدید و به‌روز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از خودروهای در حال تولید در کشور به هیچ وجه دارای حداقل‌ کیفیت لازم برای جلب رضایت مصرف‌کنندگان نیستند، خاطرنشان کرد: در این حوزه خودروسازان باید به سرعت برای از رده خارج کردن این خودروها اقدام کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: برخی از خودروهای در حال تولید در کشور نیز اگرچه حداقل کیفیت لازم برای ادامه تولید را دارا هستند اما خودروسازان باید با سرمایه‌گذاری، این خودروها را به فن‌آوری روز تجهیز کرده و نسبت به ارتقای کیفیت، افزودن آپشن‌های رفاهی و کاهش آلایندگی این خودروها اقدام کنند.

وی افزود: گذشته از این اقدامات، خودروسازان باید نسبت به تولید خودروهای جدیدی که قابلیت رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشند اقدام کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 0
    معلومه حالت خوش نیست . اینجوری دیگه سودی نداره که !
  • سینا1 IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 0
    اخه پراید و 405 بالاترین حد کیفیتشونم باشن، بازم پراید و 405 هستن دیگه، باید تولیدشون متوقف بشه،
  • رضا IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 0
    چرا خودرو سازان به هر حیله ونیرنگی که هست میخواهند مانع کاهش قیمت خودروها یشان بشوند که در حال حاضر سه برابر قیمت حهانی در ایران عرضه میشود ثانیا با این اوضاع بازار و با این حقوقها و هم چنین این گرانی و توروم چه کسانی قادر به پرداخت اقساط 500یا600هزار تومانی را در ماه دارند ما که قدرت پرداخت یه وام صد هزارتومانی دیگه رو نداریم من نیز به این کمپین پیوسته ام، و استقامت مردم را می ستایم و بهش امیدوارم، مرگ بر انحصار