قدس آنلاین لرستان - معاون عمرانی استاندار در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان گفت : برپایی این نمایشگاه بستر مناسبی برای توسعه صادرات استان است .

نمایشگاه دائمی لرستان در اربیل ایجاد خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، محمد اصلانی اظهار داشت: با توجه به بعد مسافت و نزدیکی به کشور عراق و برپایی پرواز خرم آباد به بغداد فرصت مناسبی برای توسعه صادرات استان به این کشور فراهم شده که تولید کنندگان استان باید از این مهم به خوبی  استفاده کنند.
وی افزود: پس از مراحل تولید، بازاریابی و فروش از مهمترین مشکلات پیش روی تولید کنندگان و مصرف کنندگان استان است که  باید پس از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلاتی برای رقابت معنا دار با بازارهای جهانی پرداخت شود. 
اصلانی بیان کرد: همچنین رفع مشکلات گمرکی صادرات و واردات از مبادی گمرک، یکی از پیچیده ترین امور است که باید برای ارتقاء صاردات مورد توجه قرار گیرد. 
وی با تاکید بر توسعه زیرساختی در استان به منظور ارتقاء صادرات استان تصریح کرد: با اقدامات انجام شده جهش مضاعفی در سیستم حمل و نقل استان به ویژه در حوزه جاده ای و ریلی در حال شکل گیری است. 
معاون عمرانی استاندار لرستان ادامه داد: تامین استانداردهای داخلی و استاندارهای بازار هدف، بسته بندی و برند سازی نیز از ملزومات بازار استان به ویژه صادرات است که باید در دستور کار متولیان امر و صادر کنندگان قرار گیرد. 
اصلانی با بیان اینکه بخش دولتی آنگونه که باید نتوانسته حمایتهای لازم را از صادر کنندگان داشته باشد افزود:بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی باید نیازهای خود را به صورت دقیق احصا کرده و ارتباط تنگاتنگی با نمایندگان مجلس برقرار کرده و تا با کمک ظرفیت نمایندگان، دستگاههای مختلف برای توسعه صادرات مجاب شوند. 
وی با انتقاد از خام فروشی محصولات استان نیز تصریح کرد:با توجه به تاکیدات رهبری و دولت مبنی بر جلوگیری از خام فروشی صنعت نفت، این مهم باید در تمامی زمینه ها به ویژه سنگ لرستان مورد توجه قرار گیرد چراکه سنگ استان ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش ارزش افزوده استان و اشتغالزایی است. 
در این مراسم از صادرکنندگان نمونه و فعال استان با اهداء لوح و هدایی تجلیل شد.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.