ولایتی گفت: همه دنیا بزرگی حسن بن هیثم و اهمیت وی در پیشرفت علم را شناخته بطوریکه بخشی از کره ماه برای بزرگداشت وی به عنوان الهازن نامگذاری شده است.

 اجرای برجام باید منطبق با آنچه که رهبری فرموده‌اند، باشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، دکتر "علی‌اکبر ولایتی" در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی ابن هیثم و نور که در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد اظهار کرد: یونسکو امسال را سال نور و به نام دانشمند بزرگ فقید اسلام و ایران یعنی ابن هیثم بصری اعلام کرده است.

وی افزود: ماهم باید قدر این نعمات را باید بدانیم و در حد خود در بزرگداشت چنین دانشمندانی کاری بکنیم، به همین دلیل در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای انقلاب فرهنگی برگزاری این همایش تصویب شد و دانشگاه شهید باهنر کرمان هم اجرای آن را به عهده گرفت.

ولایتی بیان کرد: امیدواریم این مراسم و بزرگداشت باعث شود مردم ما، جهان اسلام و همچنین دنیای امروز بهتر و بیشتر ابن هیثم را بشناسند و بدانند که دانشمندان اسلامی چه نقش عظیمی در پیشرفت دانش جهان داشته‌اند.

عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بیشترین تخصص ابن هیثم به عنوان یک حکیم در حوزه نور، فیزیک و ریاضی بوده و درعین حال در ریاضی، پزشکی، فقه، فلسفه و... تبحر داشته است که بیش از 100 کتاب و رساله از وی نام برده‌اند که متاسفانه تعدادی از آنها از بین رفته و تعدادی باقی مانده است.

ولایتی با اشاره به اینکه همه دنیا بزرگی ابن هیثم و اهمیت وی در پیشرفت علم را شناخته بطوریکه بخشی از کره ماه به نام وی نامگذاری شده است گفت: وی در زمان آل بویه در بصره بود و در آن زمان بصره جز قلمرو ایران به شمار می‌رفت، همچنین در دوره رنسانس در اروپا کتاب‌های وی برای اندیشمندان الگو بوده است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در حاشیه این همایش در رابطه با اجرای برجام به خبرنگار ایسنا گفت: برجام کاری است که توسط مذاکره کنندگان ما و طرف مقابل که کشورهای 1+5 هستند انجام شد و آنچه که مهم است طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و هدایت‌های ایشان باید حتما در ادامه کار و اجرای برجام دقت لازم صورت گیرد تا منافع مردم ایران حفظ شود.

ولایتی خاطرنشان کرد: بایستی با دقت تیم ما، طرف مقابل و به خصوص آمریکایی‌ها در اجرای برجام مشکل ایجاد نکرده، انحرافاتی به وجود نیاورند و منطبق با آنچه که رهبری فرموده‌اند کار پیش برود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.