شقایق شیدایی: با همه سختی ها اما یک لحظه هم عقب ننشست. تمرینش را رها نکرد. او همه سختی ها را به جان خرید تا به قول خودش خدا به او اولی رنکینگ جهانی را هدیه کند؛

احمدی: اولی رنکینگ جهان، هدیه خدا بود

 البته جدای از دو قهرمانی تیراندازی جهان و سهمیه المپیک ماده 10 متر بادی . حرف از الهه احمدی تیرانداز ملی پوش است. او امسال دو بار توانایی اش را با قهرمانی در جهان به رخ کشید. مادری که دوری از فرزند را به جان می خرد تا افتخار آفرین باشد.

 

     تو تا به حال روزهای سخت اما خوبی داشتی؟

دقیقاً روزهای خیلی خوب و سختی است. من بتازگی هم از اردوی هانوفر برگشته‌ام. 10 روز با تمرین سخت. من در این اردو شاید تنها دو، سه بار تمرین 10 متر بادی داشتم، اما بیشتر تمرکزمان روی سه وضعیت بود؛ البته خدا را شکر مشکل تجهیزاتمان هم حل شد.

    همه تمرکز و تمرین اردوی هانوفر برای سهمیه سه وضعیت در کویت است؟

بله. البته من در کویت برای بادی  امتیاز می زنم. من در تیم سه وضعیت تیر نمی زنم. البته بچه ها باید تمرکزشان روی تمریناتشان باشد تا سهمیه سه وضعیت را بگیرند.  هرچند به خاطر اینکه فاصله بچه های ما با تیراندازان برتر خیلی زیاد نیست، بنابراین شک نکنید بچه ها در کویت سهمیه را می گیرند.

    چطور امسال بعداز افتی که سال قبل داشتی ، قهرمانی جهان و قهرمان قهرمانان و سهمیه گرفتی؟

من سال قبل روزهای خیلی بدی داشتم. با شکست هایی که برایم رقم خورد. اما امسال سال خیلی خوبی بود. خوب نتیجه گرفتم . آن قدر روزی ام زیاد بود که دو قهرمانی و یک سهمیه گرفتم. جدای از همه این‌ها به نظرم اولی رنکینگ جهان هدیه خدا به من برای همه سختی هایی بود که کشیدم.

    بچه ها برای سهمیه سه وضعیت باید چه رکوردی بزنند یا ایستادن روی سکو کافی است؟

بچه ها باید حد نصاب را بگیرند و از حالا هم تعیین شده نیست. با شرایط خوبی که دارند ،فکر می کنم به فینال برسند، احتمال سهمیه‌شان زیاد است، چرا که احتمالاً نفر اول ، دوم و سوم اگر چینی یا کره ای باشند، آن‌ها در مسابقات دیگر سهمیه گرفته اند و بنابراین سهمیه به ایران می رسد.به خاطر همین می گویم شانس زیادی داریم.

    جدا از تمرین برای مسابقات کویت، برای المپیک هم تمرین می کنی؟

بعداز مسابقه آذربایجان که سهمیه گرفتم، حالا همه تمرکزم و تمریناتم برای المپیک است. می خواهم نتیجه خوبی بگیرم. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

     با ششمی تو درالمپیک 2012 لندن ، حالا شاید همه مسؤولان در ریو روی مدال تو حساب می کنند.

منم خیلی امیدوارم؛ البته طبیعی است که وقتی کسی امتیاز می‌گیرد توقعات از او بالا می رود. امیدوارم بتوانم درمیدان بزرگ المپیک  موفق باشم، البته که در المپیک هر 40 تیرانداز از بزرگان جهان هستند. شک نکنید همه برای طلا می آیند و حتی فکر نقره را هم نمی کنند،  یعنی 40 الهه احمدی در ریو هستند. من هم امیدوارم.

     در این مدت شاید وجود فرزندت  شرایط و سختی‌ها برای تو دو برابر می شود. چطور با آن کنار می آیی؟

واقعاً شرایط راحتی ندارم. فکر نکنید من عادت کرده ام. نه. اما باید بگذرد. بیشترین سختی برای من است. کسی نمی تواند کاری کند؛ البته کمک اصلی را مادرم به من می کند، آن هم با نگهداری بچه ام. من هم فعلاً مجبورم با همین شرایط و سختی ها کار کنم.

     اگر در ریو مدال بگیری ،خداحافظی می کنی یا باز هم ادامه می دهی؟

معلوم نیست. نمی دانم چه اتفاقی می افتد. امیدوارم هر چه خیر هست رقم بخورد، این المپیک اول یا آخر باشد، بهترین نتیجه را بگیرم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.