۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 319140

قدس انلاین: در آخرالزمان در اثر گسترش فساد و تباهی و از بین رفتن رحم و عاطفه و ایجاد جنگ، جهان از نظر اقتصادی در وضعیت نابسامان قرار خواهد گرفت چنانچه بر اثر نباریدن باران الهی زراعتها به بار نمی نشیند و تجارت از رونق می افتد و فقر و گرسنگی گسترش می یابد.

بحران های اقتصادی پیش از ظهور

به گزارش قدس انلاین، کمبود باران و باریدن باران های نابهنگام یکی از نشانه های آخرالزمان می باشد که موجبات ضعف وضعیت اقتصادی جهان را فراهم می نماید، چنانچه امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: پیش از ظهور حضرت قائم (ع) سالی خواهد بود که بارانهای بسیاری می بارد و به موجب آن میوه ها از بین می روند و خرماها را بر نخل ها فاسد می شوند و نیز پیامبر (ص) بیان می دارند: زمانی بر مردم فرا می رسد که خداوند باران را در فصل و موسمش حرام می گرداند و باران نازل نمی شود و اگر نازل شود، در غیر موسمش فرو می فرستد؛ و همچنین امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: (در آخرالزمان) باران ها کم می شود تا جایی که نه زمین بذری را می رویاند و نه از آسمان بارانی می بارد و در این هنگام مهدی (ع) ظهور می کند.

 متعاقبا در پی این حوادث، جامعه دچار گرانی، گرسنگی و فقر می شود، چنانچه محمد بن مسلم می گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که ایشان فرمودند: پیش از ظهور حضرت قائم (ع)، از سوی خداوند برای مومنان نشانه هایی است.

عرض کردم: فدای شما شوم؛ آن نشانه ها چیست؟

حضرت فرمودند: آن ها همان گفته خداوند است که فرمود: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ؛  و شما مومنان را [پیش از ظهور قائم (ع)] به چیزی از ترس و گرسنگی و کمی داریی ها و جانها و میوه ها می آزمایم، پس بر صابرین مژده باد» (سوره بقره: آیه 155)

آنگاه فرمودند: مراد از گرسنگی، گرانی قیمتهاست و منظور از کمی دارییها، کساد تجارت و کمبود درآمد است و مقصود از نقصان جانها، مرگ های فراوان و سریع و پی در پی است و مراد از کمبود میوه ها، کمبود عایدات و محصولات کشاورزی است. پس بشارت باد بر صابرین به تعجیل ظهور قائم (ع) در آن هنگام.

عمق فاجعه ی قحطی و گرسنگی در دوران پیش از ظهور به اندازه ای است که گروهی مجبور می شوند دختران خود را برای تهیه اندکی خوراک مورد خرید و فروش قرار دهند، چنانچه روایت شده است: مهدی (عج) ظهور نمی کند، تا آنکه شخصی (از شدت فقر و گرسنگی) دختر یا کنیز زیبایی خود را به بازار می آورد و می گوید: کیست که این دختر را از من خریداری نماید و در برابر آن اندکی خوراکی به من بدهد؟ پس در این شرایط است که مهدی (ع) ظهور می نماید.

منابع:

1ـ شیخ مفید. الارشاد: 361.

2ـ نوری طبرسی. مستدرک الوسائل، ج11: 375.

3ـ ابن طاووس. ملاهم:59، 125، 134.

*نجم الدین طبسی. چشم اندازی از حکومت مهدی (عج): 49- 51، 53.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.