قدس انلاین – سعید کوشافر: و بازهم شنبه شد و با سبدی مملو از خبرهای خواندنی از همه جهان و از تمام حوزه ها خدمت شما رسیدیم .البته هنوزم سرخط اخبارشکست داعش توسط روسیه و ایران ...درصدر اخبار قرار دارد اما همچنان حامیان داعش هم تلاششان رامی کنند. درعین حال فرار پرسپولیس از شکست پنجمش هم خبرساز بود با هم مرور کنیم اخبار این هفته را...

از ترویج قمه زنی و هالووین سازی عاشورا توسط رسانه های بیگانه تا حرکت زشت تلگرام و شوی جنجالی چادر دربرج میلاد

 

***ابلاغ مدیر حفاظت مجتمع شهید احمدی‌روشن برای ممنوعیت همکاری با یک نهاد امنیتی

اخیرا معاونت حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی، ابلاغیه‌ای را به زیر مجموعه‌های این سازمان ارسال کرده است که طی آن همکاری با یکی از نهادهای امنیتی کشور ممنوع اعلام شده است.

 یک منبع مطلع گفت: اخیراً معاونت حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی، ابلاغیه‌ای را به زیر مجموعه‌های این سازمان ارسال کرده است.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه مدیر حفاظت و امنیت هسته‌ای مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن، همکاری با یکی از نهادهای امنیتی موثر را ممنوع اعلام کرده است.

این منبع مطلع اظهار داشت: اما سوالی که پیش می‌آید این است که دلیل ارسال این ابلاغیه چیست؟! و چرا سازمان انرژی اتمی زیر مجموعه‌های خود را از همکاری با نهادی که کارنامه درخشان در موارد گوناگون امنیتی دارد منع می کند؟!

 

***جولان مشاغل زیرزمینی در فضای مجازی

 

با یک کلیک کوچک در صفحه رایانه‌ها، با لمس ساده انگشت اشاره روی صفحه گوشی‌های هوشمند می‌توان وارد دنیای پرهیاهو شد؛ دنیایی که تاتوکارها، دی‌جی‌ها و ماساژورهای غیرمجاز در آن مشغول فعالیت هستند.

پا بیرون گذاشته‌اند از پستوی خانه‌ها و مغازه‌ها؛‌ بیرون خزیده‌اند از کنج تاریک زیرزمین‌ها و انبارهای بزرگ و کوچک؛ رنگ عوض کرده و‌ برای خودشان بروبیایی راه انداخته‌اند مشاغلی که از مدت‌ها پیش بر پیشانی‌شان مهر ممنوعه خورده است. برای رسیدن به آنها دیگر نباید راه دوری رفت، نباید پرسان پرسان و زیرلبی سراغ نشانی‌شان را گرفت.

آدرس‌شان سرراست‌تر شده، پیدا کردنشان دیگر سخت نیست! مشاغل زیرزمینی از دنیای پنهانی‌شان، از پناه همیشگی‌شان در سایه دیوارهای بلند و کوتاه شهر، به فضای مجازی کوچ کرده‌اند؛‌ بار و بندیل بسته‌اند و حالا مدت‌هاست به یکی از ساکنان دائم شبکه‌های مختلف مجازی تبدیل شده‌اند. حالا محیط کارشان یک صفحه اختصاصی در اینستاگرام و فیسبوک، یک کانال ویژه و پربیننده در تلگرام و یک گروه شلوغ در واتس‌آپ است. حالا دیگر با یک کلیک کوچک در صفحه رایانه‌ها، با لمس ساده انگشت اشاره روی صفحه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌توان وارد دنیای پرهیاهویی شد که آنها مقابل چشمان بقیه به تصویر می‌کشند؛ تاتوکارها، دی‌جی‌ها و ماساژورهای غیرمجاز فعلا ریش‌سفیدهای مشاغل زیرزمینی در دنیای مجازی‌اند. دنیایی که آنها درمقابل مخاطبانشان به تصویر می‌کشند، دنیای کوچکی نیست. پشت این دنیای رنگی و پررنگ و لعاب هزار حرف و حدیث وجود دارد. حرف و حدیث‌هایی که در بیشتر موارد به تجربه‌های ناخوشایند و اقدامات مجرمانه منتهی می‌شود.

نه! هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد کار به اینجا برسد. اما رسید! فضای مجازی خیلی زود در تمام ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی ما ریشه دواند و به فضایی بدون محدودیت و فراتر از مرزهای جغرافیایی و انسانی تبدیل شد؛ دنیایی که برخلاف اندیشه‌های پدیدآورندگانش، مورد اقبال سودجویان زیادی قرار گرفت. سودجویانی که معضلات زیادی را به وجود آورده‌اند و حالا در فهرست مشکلات و معضلات مختلفی که ریشه در فضای مجازی دارند، مشاغل زیرزمینی هم مدتی است یکه‌تازی می‌کنند.

ما برای رسیدن به تعدادی از این مشاغل ممنوعه، سراغ اینستاگرام می‌رویم. در قسمت جستجو، کلمه مورد نظر را می‌نویسیم و چند لحظه بعد با فهرستی بلندبالا از صفحه‌هایی روبه‌رو می‌شویم که هرکدام با چند تصویر به معرفی کارشان پرداخته‌اند؛ صفحه‌هایی با فالوئرهای (دنبال‌کننده) زیاد. صفحه‌هایی که اکثرا هم شماره تلفن تماس دارند و هم آدرس کانال تلگرام.

با شماره یکی از این تاتوکارها تماس می‌گیریم. صدای آن سوی خط متعلق به مرد جوانی است که می‌گوید در یکی از سالن‌های آرایشی مردانه در منطقه 10 تهران، کار تتو انجام می‌دهد و فرقی هم نمی‌کند مشتری‌هایش مرد باشند یا زن. آقای تاتوکار اصرار دارد مثل خیلی‌های دیگر در خانه شخصی این کار را انجام نمی‌دهد و توصیه می‌کند اگر قصد تاتو داریم ابدا سراغ تاتوکارهایی که سالن ندارند، نرویم! گفت‌وگویمان که کمی طولانی‌تر می‌شود اطلاعات دیگری از قیمت‌ها و مشتری‌های آقای تاتوکار به دستمان می‌رسد: مثل این که قیمت نوشتن کلمه مادر روی انگشت 150 هزار تومان، یک گل کوچک به ابعاد 4 سانتی‌متر روی بازو 300 هزار تومان و طرح گوشواره در لاله‌گوش 200 هزار تومان است. اما نکته مهم این است که خانم‌ها این روزها علاقه زیادی به تاتو پیدا کرده‌اند و به طور میانگین این آقای تاتوکار، سه جلسه در هفته مشتری خانم دارد.

یکی از صفحه‌های دیگر اینستاگرام، صفحه‌ای است که برای مراسم عروسی، جشن تولد و پارتی دی‌جی معرفی می‌کند؛ هم دی‌جی آقا و هم دی‌جی خانم. با یکی از دوشماره تلفن همراه اولی که در این صفحه ثبت شده تماس می‌گیریم و یک خانم پاسخگوی ماست که می‌گوید قیمت دی‌جی خانم برای سه ساعت بین یک میلیون و 800 تا دو میلیون تومان است و فرقی نمی‌کند مجلس زنانه باشد یا مختلط.

تماس بعدی ما با شماره تلفنی است که در ابتدای یکی از صفحات با عنوان ماساژتایلندی ثبت شده است. این بار هم یک خانم جوان پاسخگوی ماست و خیلی سریع اطلاعاتش را پشت سر هم ردیف می‌کند‌؛ ‌این که موسسه آنها ماساژور خانم و آقا دارد و محدودیت جنسیتی هم برای انتخاب ماساژور ندارند و یک خانم می‌تواند ماساژور آقا و برعکس درخواست کند. قیمت هم البته بین ساعتی 300 تا 400 هزارتومان در نوسان است.

 

***حمایت تمام قد رسانه های ضدانقلاب از «قمه‌زنی»

محمدرضا هدایتی که از میهمانان ثابت صدای آمریکا است، به کمک بازوی رسانه‌ای غرب تمام همت خود را برای گسترش بدعت قمه زنی به کار گرفته است.

سایت جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه(امپراتوری دروغ) نوشت: محمد هدایتی از به اصطلاح روحانیون مقیم لس آنجلس و از نزدیکان سید صادق شیرازی و مدیر تلویزیون ماهواره‌ای سلام با انتشار عکسی از خود در صفحه فیس بوک به ترویج قمه زنی پرداخته است.

این روحانی نما که مورد حمایت دولت ایالات متحده است از جمله روحانیونی است که در سال‌های اخیر به ترویج عقاید خرافی درصددند که چهره دین اسلام و مذهب شیعه را تخریب نمایند.

وی که از میهمانان ثابت صدای آمریکا می‌باشد چند سال پیش در این شبکه خبری در برنامه‌ای با موضوع آئین و سنت های عزاداری شیعیان، تمام همت خود را برای گسترش بدعت قمه زنی در بین عزادارن به کار گرفت.

وی در این برنامه مدعی شد: صدها کتاب و سخنرانی در خصوص اصالت عمل قمه زنی در عزاداری‌های ما دیده می‌شود و حکومت ایران با ممانعت از قمه زنی در اصل مقابل شیعه ایستاده است!

وی در این برنامه با معرفی قمه زنی به عنوان سنت قدیمی شیعیان، قمه زنی را عامل گسترش روحیه شجاعت و ایثار و فداکاری عنوان نمود و اعلام داشت که به همین منظور قمه زنی در آمریکا آزاد می باشد و شیعیان به راحتی می‌توانند در خیابان های آمریکا به عزاداری و قمه زنی بپردازند.

این درحالیست که پارلمان انگلیس در تلاش است با تصویب لایحه‌ای اجتماع مجمع جهانی شیرخوارگان و برگزاری این مراسم عاطفی ایام محرم و عاشورا را در انگلیس ممنوع کند و پارلمانیهای انگلیس معتقدند که اجتماع مجمع جهانی شیرخوارگان در راستای ترویج خشونت است. در شرایطی که داعش؛ القاعده و دیگر گروه های تکفیری در عراق و سوریه و لیبی و دیگر کشورها از انجام هیچ گونه خشونت و جنایتی ابایی ندارند و با این اعمال خود چهره رحمانی اسلام را خشونت آمیز جلوه می‌دهند، روباه پیر همچنان قمه زنی را آزاد و مراسم عاطفی شیرخوارگان حسینی را ممنوع می‌کند.

 همچنین در بریتانیا هر ساله دولت این کشور برای برگزاری مراسم قمه زنی تدارک خاصی را فراهم می کند و از پلیس این کشور می خواهد که امنیت کامل این مراسم را به عهده بگیرد .

 

***ردپای دلالان نفتی در حوزه «واردات بنزین»

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه گزارشاتی مبنی بر ورود دلالان به حوزه واردات بنزین به دست ما رسیده است.

مسعود میرکاظمی، نماینده مردم تهران با اشاره به حدود و ثغور برخورد نسبت به فعالیت دلالان در بخش پروژه‌های نفتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: معتقدم برخورد با فساد در همه حوزه‌ها علی‌الخصوص در حوزه نفت نباید ابعاد سیاسی پیدا کرده و این برخورد باید واقعی و به دور از هرگونه جناح‌بندی صورت پذیرد.

وی افزود: در حال حاضر شاهد برخی مفاسد علی‌الخصوص در حوزه نفت هستیم که وقتی از جانب یک گروه خاص مطرح می‌شود، مسئولین در برخورد با آن سکوت کرده و در مقابل اگر همین فساد از جانب جناح دیگری اتفاق بیفتد، مرتبا آن را اعلام و رسانه‌ای می‌کنند.

وزیر اسبق نفت با بیان اینکه بزرگترین دلالان نفتی در پروژه‌هایی چون کرسنت و استات اویل فعال بوده‌اند، متذکر شد: ما در این پرونده‌ها شاهد فعالیت بزرگترین دلالی بوده‌ایم.

میرکاظمی با طرح سوالی مبنی بر اینکه بایدمشخص شود این قراردادها به چه نحوی بسته شده است، تاکید کرد: باید پاسخ این سوال داده شود که چطور افرادی که آمده‌اند و اعتراف کرده‌اند که دلالی این شرکت‌ها را در مقطعی برعهده داشتند و منافع ملی را به خطر انداخته‌اند، هنوز آزاد می‌گردند.

وی ادامه داد: معتقدم اگر به واقع دستگاهی قصد مبارزه با مفاسد را دارد، باید افراد فاسد را از مجموعه خود خارج کند.

میرکاظمی با اشاره به مفاسد پرونده "بابک زنجانی" بیان داشت: به عنوان مثال بنده از جمله نمایندگانی بودم که موضوع تحقیق و تفحص از فعالیت‌های زنجانی را در مجلس کلید زدم و همواره معتقدم نباید تنها فعالیت یک گروه به مانند بابک زنجانی زیر ذره‌بین قرار گرفته ولی همین برخورد با موضوعاتی چون کرسنت و استات اویل صورت نپذیرد، چرا که ما همواره برخوردی که با موضوع بابک زنجانی داریم، باید با موضوع پرونده‌هایی چون استات اویل و کرسنت هم داشته باشیم.

میرکاظمی با بیان اینکه با بروز مفاسد در برخی وزارتخانه‌ها سیاسی برخورد می‌شود، تصریح کرد: نباید یک عده را به فساد متهم کرد و از پالایش وزارتخانه خود از مفاسد، عقب ماند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما آیا همچنان فضا برای فعالیت دلالان نفتی در کشور مهیاست یا خیر، گفت: معتقدم در هیچ مقطعی همچون مقطع دولت اسبق و آن پروژه‌هایی که در آن دولت انجام شد، زمینه فعالیت دلالان گسترده نبوده است که متاسفانه در حال حاضر هم همان افراد بر سر کار هستند.

میرکاظمی بابیان اینکه باید مراقب بود تا دلالان نفتی مجددا به حوزه دلالی نفت ورود نکنند، تاکید کرد: متاسفانه  گزارشاتی مبنی بر ورود دلالان به حوزه "واردات بنزین" دریافت کرده ایم و برخی اخبار هم از بدنه وزارت نفت شنیده می‌شود که، پول‌های کثیف حاصل از این دلالی قرار است به انتخابات وارد شود.

 

***هالووین‌سازی عاشورا توسط رسانه‌های ضداسلام

بی‌بی‌سی فارسی در اقدامی هماهنگ با دیگر رسانهها برای سخیف نشان دادن عزاداری‌های ایرانیان با پخش تصاویر گزینشی از مراسم سنتی روز هشتم محرم در محله نوش‌آباد اصفهان، از آن به عنوان «مراسم رایج در ایران» یاد کرد.

هجمه علیه ارزش های دینی در چندسال اخیر شدت فراوانی گرفته است. با روی کار آمدن رسانه های مجازی از جمله سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی عناصر معاند و ضدانقلاب از امکان بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شدند. علاوه بر همه اینها رسانه ها و شبکه های تلویزیونی ماهواره ای فارسی زبان که از آنها با عنوان «ترویج دهنده تشیع لندنی» یاد می شود نیز فعالیت زیادی دارند.

 به عنوان مثال وب سایت «دویچه وله» که دستگاه رسانه ی دولت آلمان محسوب می شود به این موضوع پرداخته است. دویچه وله در گزارش تصویری به حال و هوای روزهای محرم پرداخته است. این رسانه در ادامه سیاست های خود علیه نظام جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام از زاویه ی دیگر به محرم پرداخته است. این رسانه در گزارشی با عنوان «باز شدن دل ایرانی ها» تنها به حاشیه های مراسم ویژه محرم در ایران پرداخته است! در این گزارش که به مصاحبه با چند نفر در خیابان های تهران پرداخته نوشته که بیشتر خانم ها در این روز ها فرصتی می یابند تا دور هم باشند و خوش گذرانی کنند زیرا تنها در این شب هاست که می توانند تا پاسی از شب در خیابان ها باشند و پلیس هم به حجاب آنها اعتراضی نمی کند به دلیل اینکه خود را عزادار نشان می دهند!!

در بخش دیگری از این گزارش به افرادی اشاره شده که فقط با انگیزه پیدا کردن دوست از جنس مخالف به این مراسم می آیند .

 بی بی سی فارسی نیز در اقدامی هماهنگ با دیگر رسانه ها برای سخیف نشان دادن عزاداری های ایرانیان با پخش تصاویر گزینشی از مراسم سنتی روز هشتم محرم در محله نوش آباد اصفهان، از آن به عنوان ” مراسم رایج در ایران ” یاد کرد.

این مراسم که در نوع خود عجیب و کم نظیر است، بر روی سایت بی بی سی فارسی پخش شد و این شبکه با انتشار عکس های گزینشی از این مراسم محلی، آن را به کل ایران بسط داد. تصاویری که بی بی سی سعی داشت تا مراسم محرم در ایران را شبیه مراسم بومیان سرخ پوست آمریکا و یا حتی روز هالووین به نمایش بکشاند و جنبه عزاداری و سوگواری آن را به حاشیه براند.

تمامی تصاویر مربوط به مراسم خیمه کوبی در اصفهان است که مراسمی منحصر به فرد در این بخش از ایران می باشد که بی بی سی فارسی بدون نام بردن از این مراسم این ایین را به کل ایران تعمیم داده و سعی کرده مراسم  عاشورای حسینی را مراسمی خشن جلوه دهد .

لازم به ذکر است مراسم خیمه کوبی با قدمتی حدود یک قرن، ورود کاروان حسینی و لشکریان یزید در قالب یک هزار و پانصد نفر شبیه خوان و بازیگر پیاده و سواره را به نمایش می گذارد که در میدانی به وسعت سی هزار متر مربع در مجموعه فرهنگی خیمه گاه حسینی نوش آباد(واقع در استان اصفهان) برگزار می شود.

 

***ابراهیم یزدی روز عاشورا به مجلس فرقه صوفیه گنابادی رفت

دبیرکل نهضت آزادی ایران در تاسوعا و عاشورای امسال در مجلس فرقه صوفیه گنابادیه حضور یافت.

ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران در تاسوعا و عاشورای امسال در مجلس فرقه صوفیه گنابادیه حضور یافت و تصویری از خود در کنار نورعلی تابنده قطب فعلی فرقه صوفیه گنابادیه منتشر کرد.

نورعلی تابنده قطب فعلی فرقه صوفیه گنابادیه همان کسی است که بعد از آنکه حیات امام زمان(عج)، عصمت امامان معصوم(ع) و اصول دین را زیر سوال برد؛ چندی پیش در جلسه سخنرانی خود که در دولتسرای تهران برگزار شده بود به مقام حضرت زهرا(س) توهین کرد و گفت با شهید نامیدن حضرت زهرا(س) مقام شهید را کم ارزش نکنید!

وی در جمع مریدان خود نسبت به عملکرد مسئولین در قبال واژه شهید انتقاد کرد و گفت: متاسفانه کسانی که باید خودشان حیثیت و اهمیت مصداق واژه شهید را حفظ کنند, این کار را نمی کنند و به هر نفری که به هر نحوی کشته می شود شهید می گویند و لغت شهید را کم ارزش می کنند.

وی در ادامه سخنان موهنش درباره ساحت حضرت زهرا(س) عنوان داشت: یکی از دوستان سابق من که مرد مسلمان و خیلی معتقدی است به من تلفن زد و از من پرسید تقویم امسال را دیدی؟ گفتم بله گفت دیدی نوشته شهادت حضرت زهرا، خب با این حرف اجر شهید کم می شود.

نورعلی تابنده بعد از آنکه به مقام حضرت زهرا(س) توهین کرد بیان کرد: شهادت مقام بالایی است و شامل حضرت زهرا نمی شود و با گفتن شهادت حضرت زهرا مقام شهید را بی ارزش می کنید.

 

***نامه علی مطهری به معلم دخترش

علی مطهری در صفحه اینستاگرام خود با تقدیر از روش تدریس معلم دخترش یکی از کتاب‌های استاد مطهری را به وی هدیه داد.

علی مطهری از شیوه تدریس معلم دخترش در صفحه اینستاگرام خود تعریف و با هدیه ای از وی تقدیر کرد.

نامه ذیل را برای معلم دخترم زهرا که در کلاس دوم دبستان ستوده تحصیل می کند نوشتم.

نظر به این که شامل نکته تربیتی عمومی بود، انتشار آن را بی فایده ندیدم.سرکار خانم با اهداء سلام، زهرا در کلاس دوم بسیار با نشاط تر و علاقمندتر به مدرسه است و این امر مرهون روش کار و زحمات سرکار عالى است.

 از این که بى جهت تکلیف زیاد نمى دهید و در مسابقه با سایر مدارس،بچه ها را تحت فشار بیجا نمى گذارید سپاسگزارم. عجله اى که برخى براى دانشمند کردن بچه ها دارند معمولاً نتیجه عکس مى دهد و حداکثر بچه هایى با عدم تعادل روانى تحویل جامعه مى دهد که معمولاً این گونه بچه ها پس از ورود به دانشگاه دچار مشکلات اخلاقى و غیره مى شوند.

به هر حال غرض، تشکر از آن معلم گرامى بود. براى شما آرزوى توفیق بیشتر دارم.یک جلد کتاب تعلیم و تربیت در اسلام [اثر استاد شهید مطهرى]اهدا می شود.

 

***گسترش قدرت نظامی ایران در سوریه

پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی "سی ان ان" (CNN) با انتشار گزارشی به گمانه زنی در رابطه با آینده حضور ایران در سوریه پرداخته و مدعی است سردار سلیمانی در حال حاضر فشار شدیدی را تحمل می کند.

این گزارش تحت عنوان "در حالی که ایران قدرت نظامی خود در سوریه را افزایش می دهد، به مذاکرات صلح سوریه خواهد رفت" منتشر شده است.

در این گزارش آمده است: «با افزایش قدرت نظامی ایران در سوریه و حضور این کشور در مذاکرات صلح، نقش ایران در جنگ داخلی سوریه در حال برجسته تر شدن است.»

سی ان ان در ادامه به اظهارات سردار سلامی پرداخته و می نویسد: «ژنرال حسین سلامی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران گفت که این کشور در حال افزایش کمی و کیفی حضور خود در سوریه است. وی نقش نیروهای ایرانی را مشاوره ای توصیف کرده و ماموریت آن ها را حمایت از ارتش سوریه عنوان کرده است.»

سی ان ان در ادامه به شهادت سردار همدانی اشاره کرده و ضمن مصاحبه با تحلیلگر اندیشکده "امریکن اینترپرایز" عنوان می کند: «ژنرال قاسم سلیمانی که مهندسی کمپین ایران علیه داعش را بر عهده دارد، اخیرا به صورت مرتب در صحنه های نبرد اصلی سوریه رویت شده است. تحلیلگران می گویند که با از دست دادن ژنرال همدانی که دست راست وی بوده است، اکنون فشار بسیار شدیدی بر ژنرال قاسم سلیمانی وجود دارد. او می داند که باید در این نبرد پیروز شود در حالی که به صورت همزمان درگیر جنگ در عراق نیز هست؛ جنگی که در شرایط سختی قرار دارد.»

سی ان ان در ادامه با انعکاس گمانه زنی های تحلیگران غربی در رابطه با حمایت ایران از بشار اسد و حضور در سوریه می نویسد: «"ماتیو مک اینیس" از اندیشکده "امریکن اینترپرایز" می گوید: "در واقع تمام جبهه سوریه به دست ایران هدایت می شود. در صورتی که این کمپین برای مدت چهار تا شش ماه به طول انجامد، شاید ایرانیان بتوانند موفق شوند اما اگر نبردی دو یا سه ساله در راه باشد من فکر نمی کنم که آن ها بتوانند ادامه دهند."

اما "دیوید شنکر" از موسسه "واشنگتن برای سیاست شرق نزدیک" اعتقاد دارد که ایران از حمایت ارتش سوریه دست نخواهد کشید. ارتش اسد قابل اتکا نیست و آن ها باید توسط ایرانی ها از نزدیک کنترل شوند.»

 

 

***گستاخی وزیرخارجه عربستان علیه ایران

وزیر خارجه جوان عربستان که برخلاف اصول دیپلماتیک به بددهانی و گستاخی عادت کرده، چشم بر دخالت‌های خاندان پادشاهی در منطقه و تجاوز به مردم عرب زبان بحرین و یمن، بست و مدعی شد ایران، اعراب را می‌کشد.

وزیر خارجه جوان و ناپخته آل‌سعود بار دیگر به کشورمان توهین کرد و  ایران را محور شرارت خواند.

الجبیر طی کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود، در رابطه با حضور ایران و روسیه در مذاکرات سوریه گفت: اکنون این سوال مطرح است که آیا کسی می تواند نیات ایران و روسیه را بیازماید یا خیر. ممکن است این مرحله فرصتی برای باز کردن راهی برای دستیابی به راه حل منطقی درباره سوریه باشد. ما در مذاکراتی بی پایان و بی نتیجه شرکت نخواهیم کرد. اگر پیشرفتی در کار نباشد در مذاکرات آینده شرکت نخواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که ایران را محور شرارت نامید گفت: من با شما در خصوص این که ایران محور شرارت است موافق هستم. همانگونه که گفته ایم ایران حامی تروریسم است و تنها عربستان سعودی چنین نظری ندارد بلکه در بسیاری از قطعنامه های شورای امنیت نیز به این مسئله اشاره شده است و کشورهای مختلف به سبب حمایت ایران از تروریسم این کشور را تحریم و مجازات کرده اند.

وزیر خارجه عربستان افزود: ایران در کشورهای عربی نیرو دارد و سرزمین های عربی را در سوریه، جزایر امارات اشغال کرده است و در عراق نیرو دارد و در یمن هم وابستگانی دارد. هیچ کس از نقش منفی ایران در منطقه و بخصوص سوریه بی اطلاع نیست. اگر ایران همچنان بر مواضع خود اصرار کند ما راهکارهای دیگری داریم.

الجبیر گفت: در نهایت ایران کشوری اسلامی و همسایه ماست و ما به تاریخ و تمدن این کشور احترام می گذاریم و امیدواریم عربستان سعودی بهترین روابط را با این کشور داشته باشد و روابط همسایگی خوبی بین آنها برقرار باشد و با یکدیگر به تبادل فرهنگی، تجاری و رایزنی سیاسی و... داشته باشیم.

وی بدون اشاره به تجاوز پادشاهی سعودی به یمن، حمایت ار القاعده و داعش، فاجعه منا و بی‌احترامی خود و سایر شاهزادگان سعودی به ایران، مدعی شد:  متاسفانه اقدامات و سیاست های خصمانه از جانب عربستان نبوده بلکه از جانب ایران صادر شده است. عربستان در امور ایران دخالت نکرده بلکه این ایران است که در امور منطقه دخالت می کند و می کوشد در کشورهای متحد عربستان سعودی دخالت کند و نیرو برای اشغال کشورهای عربی ارسال کرده است و اعراب بی گناه را می کشد. عربستان کاری نکرده است.

 

***درخواست های شرم آور باعث کشف حجاب بازیگر زن شد!

صدف طاهریان (بازیگری که اخیرا کشف حجاب او جنجال‌های بسیاری برانگیخته) هفته گذشته وعده داده بود که بزودی در مصاحبه‌ای از چیزی که او در پیامی به دوستش «کثافات سنیمای ایران» خوانده بود، پرده بردارد. وی بالاخره در مصاحبه با یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور از پدیده‌های غیراخلاقی سینمای ایران پرده برداشت.

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگوی خود با صراحت اشاره کرده که برخی موسسات و شرکت‌های سینمایی و حتی برخی کارگردانان و تهیه کنندگان برای بازی دادن او در فیلم‌های خود از وی درخواست‌های شرم آور می‌کردند. به گفته وی یکی از افراد یادشده حتی به او وعده داده که «اگر یک ماه با وی رابطه داشته باشد»، او را وارد بسیاری از پروژه های مهم سینمایی خواهد کرد.

طاهریان با تاکید بر اینکه این تجربه منفی تنها مشاهدات خود او یا چندتن از دوستان نزدیک اوست و شاید شامل همه زنان بازیگر ایرانی یا همه کارگردانان و دست اندرکاران سینما نباشد، در پاسخ به این پرسش که چرا در داخل ایران این مسائل را فاش نکرده گفت: «وقتی سراغ برخی اصحاب رسانه می رفتم و می‌گفتم اوضاع ، با کمال تعجب می‌گفتند که شاید خودت هم … داشتی که این کار را می‌کردند!»

 

 

***واکنش رزیتا غفاری به کشف حجاب دو بازیگر

به دنبال سریال دنباله دار کشف حجاب برخی بازیگران زن ایرانی و رفتارهای نامتعارف از آنها باعث شد دو بازیگر فعال سینما و تلویزیون نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند.

رزیتا غفاری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص رفتار نامتعارف برخی از بازیگران و کشف حجاب دو بازیگر سینما پاسخ داد و گفت: به هر حال اشتباه کرده است هنرمند الگوی جامعه است و با توجه به اینکه در کشور اسلامی هستیم و حجاب الزامی است و با این کار این بازیگر نمی‌دانم چه بگویم به هر حال در خارج از کشور این محدودیت را نداریم. 

وی افزود: شاید یکی از دلایل این مشکلات این است که اجازه می دهند هر فردی وارد حوزه بازیگری شود و کسانی که جنبه آن را ندارند این مسائل را به وجود می‌آورند و بازیگری را وسیله‌ای برای نشان دادن خود قرار می‌دهند چرا که بازیگران متعهد کشور کدام یک این کار را کرده است و برای همچین کار ظریف و حساس مثل بازیگری نباید اجازه داد هر کسی وارد این کار شود.

 

***اعتراف ضمنی نوبخت به نقش فتنه 88 در تشدید تحریم‌ها

مسعود میرکاظمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان محمد باقرنوبخت سخنگوی دولت درباره واکنش‌ها به سفرهای اخیر هیأت‌های خارجی به ایران و این جمله که «اگر عده‌ای قرار است در خیابان بریزند و شرایطی را ایجاد کنند که بقیه بترسند و به داخل کشور نیایند این امر و اقدام ایجاد تحریم برای خودمان است»، گفت: سؤال اساسی این است که اگر حضور چند جوان در خیابان برای دفع شری به مثابه تحریم برای خودمان محسوب می‌شود پس هشت ماه قشون‌کشی و تجمع فتنه در خیابان و آتش زدن و کشتن جوانان بسیجی همراه با اجرای سناریوهای غربی که ایران را کاملاً ملتهب نشان دادند، آیا این‌ها به منزله زمینه تشدید تحریم در آن زمان نبود؟

وی با اشاره به اینکه کارشناسان دو عامل برای تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان ذکر می‌کنند، گفت: اولین آنها فتنه 88 بود و دیگری هم شکستن تعلیق هسته‌ای بود که بین سال‌های 82 تا 84 داوطلبانه از سوی دولت اسبق صورت گرفته بود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلیق داوطلبانه انجام شده بود، اما پس از اینکه تعلیق شکسته شد غربی‌ها شروع به تهدید و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت کردند.

وی افزود: این نوعی اعتراف به این است که ریختن به خیابان‌ها به نوعی به منزله تشدید تحریم‌ها است در حالی که تا به حال این را رد می‌کردند که فتنه 88 عامل تشدید تحریم‌ها بوده است. میرکاظمی در بخش دیگری اظهار داشت: سخنان آقای نوبخت نشان می‌دهد که عده‌ای حزبی به کشور نگاه می‌کنند و منافع ملی برای آنان ملاک و معیار نیست و آنچه برای آنان مهم است حزبشان است.

وی اینگونه ابراز نگرانی‌ها را یک دیکتاتوری نرم برشمرد و ادامه داد: یعنی اگر کاری را خودشان انجام دهند خوب است اما اگر دیگری انجام دهد بد است. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که صرفاً خود و منافع خود را ملاک سنجش قرار می‌دهند و دیگر هیچ چیز برایشان مهم نیست با هدف فریب، آدرس غلط به مردم می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات اقتصادی را در دولت سابق به سوء مدیریت نسبت داده و اصلاً نقشی برای تحریم‌ها در آن قائل نبودند، خاطرنشان کرد: بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم تحریم‌ها رتبه اول را در میان عوامل مشکلات اقتصادی مردم حائز شد. وی با تاکید بر اینکه در مسائل اقتصادی نمی‌توان صرفاً منافع یک گروه و جناح خاص را معیار تحلیل قرار داد، اضافه کرد: این نشان دهنده این است که عده‌ای منافع ملی برایشان مهم نیست.

میرکاظمی با یادآوری اینکه وقتی برنامه جامع اقدام مشترک ـ برجام ـ مورد توافق وارد شد دوباره لحن‌ها تغییر کرد گفت: پس از برجام گفتند با لغو تحریم‌ها که همه مشکلات مردم حل نمی‌شود و به‌عنوان مثال می‌گفتند از آن ارزهایی که آزاد می‌شود چیزی به دولت نمی‌رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خط کش قرار دادن منافع حزبی را موجب مباح دانستن هر موضع گیری و ابراز نظری دانست و گفت: حتی اگر قرار باشد در این مسیر، حقایق را هم وارونه نشان می‌دهند. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصریح بر این نکته که مردم اینگونه آدرس غلط  دادن ها را کاملاً متوجه می‌شوند به جناح‌ها و گروه‌ها و به‌ویژه دولت توصیه کرد و منافع حزبی را ملاک و معیار واکنش‌ها و سخنان خود قرار ندهند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه ما باید از شرایط پساتحریم استفاده کنیم، گفته بود: اگر عده‌ای قرار است در خیابان بریزند و شرایطی را ایجاد کنند که بقیه بترسند و به داخل کشور نیایند این امر و اقدام ایجاد تحریم برای خودمان است، قطعاً این کار نباید صورت بگیرد.

***تلگرام و یک حرکت زشت

 هفته گذشته مدیر شبکه پیام‌رسان تلگرام از موضوعی عجیب پرده برداشت و در ارتباط با دلایل کندی تلگرام برای کاربران ایرانی این موضوع را به سلیقه مسئولان حوزه ارتباطات ایران ربط داد و عنوان کرد: به دلیل اینکه برخی اطلاعات کاربران ایرانی را در اختیار آنها نگذاشته‌ایم، وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت ترافیک این اپلیکیشن را در ایران پایین آورده اند و برخی کاربران با مشکل مواجه شده‌اند.

این اظهارات صریح سریعا واکنش مسئولان اجرایی ایران را برانگیخت و محمود واعظی در قامت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با این اظهارات از سوی مدیر تلگرام گفت: ایمیل‌هایی بین همکاران ما و شبکه تلگرام رد و بدل شده و از آنها خواسته شد تا بعضی از کانال‌هایی را که دارای مباحث غیراخلاقی هستند ببندند که این کار انجام شد، اما دو هفته پیش دوباره این کانال‌ها را باز کردند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند ما ناچاریم تصمیم‌ کارگروه را اجرا کنیم.

وزیر ارتباطات افزود: اختلال چند روزه تلگرام به دلیل اختلال در کانال‌های ارتباطی بوده و ربطی به فیلتر‌ شدن ندارد.

وی ادامه داد: در دو هفته گذشته سه تا از کانال‌هایی که ما را به دنیا وصل می‌کنند شامل کانال موجود در خاک ترکیه، باب‌المندب و خلیج فارس دچار مشکل شده و همه سایت‌هایی که مسیرشان از این کانال‌ها می‌گذشت، دچار اختلال شده بود و تلگرام تصور کرده بود که این اختلال مربوط به شبکه خودش است.

او با اشاره به سیاست‌های دولت در برخورد با شبکه‌های اجتماعی گفت: سیاست دولت این است که هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی که مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند، فیلتر نمی‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بحث فیلترینگ را خارج از محدوده اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و افزود: کارگروهی تشکیل می‌شود که مصادیق مربوط به بحث فیلترشدن در آن به تصمیم گذاشته می‌شود و از طرف این کارگروه اگر سایتی غیراخلاقی و یا دارای تصاویر یا فیلم‌های مستجهن باشد فیلتر می‌شود و وزارت ارتباطات تنها کارهای فنی آن را برعهده می‌گیرد.

 

***شوی جنجالی چادر در برج میلاد با مانکن های ایرانی؟!

انتشار تصاویری از انواع چادرهای عربی در شبکه‌های اجتماعی و ادعاها مبنی بر نمایش این چادرها توسط مانکن‌های ایرانی با پوشش نامناسب در برج میلاد، جنجال بپا کرده است.

تصاویری از انواع چادرهای عربی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که با استناد به آن اینطور ادعا می‌شود که چادرها توسط مانکن‌های ایرانی در برج میلاد به نمایش گذاشته شده و پوشش نامناسب مانکن‌ها جنجال بپا کرده است.

برگزاری نمایش انواع مدل‌های چادر توسط مانکن‌های ایرانی در برج میلاد صحت ندارد و تصاویر پیش از این از سوی سایت‌های تبلیغاتی با عنوان انواع مدل‌های چادر و لباس‌های اسلامی منتشر شده است.

مانکنی که در مطلب جعلی ادعای ایرانی بودن و برگزاری نمایش زنده لباس در برج میلاد توسط وی مطرح شده، در کنار نمایش چادرهای عربی، لباس بلندی را نیز بدون حجاب اسلامی به نمایش گذاشته که پیش از این تصاویرش در سایت‌های تبلیغاتی منتشر شده است.

 

***تک خوانی زنان در “اپرای عاشورا” فقط در تمرین رخ نداده است

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ در خصوص تک خوانی خوانندگان زن در دولت یازدهم گفت: تک خوانی زنان از ابتدا هم در وزارت ارشاد مرسوم نبوده است و در هیچ دوره ای چنین مباحثی مطرح نبوده است.

وی با اشاره به اجرای “اپرای عاشورا” در ماه محرم گفت: حتی در دوره پهلوی هم برنامه‌های موسیقی در ماه محرم تعطیل بوده و چنین چیزی تا به حال سابقه نداشته است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تک خوانی زنان در “اپرای عاشورا” فقط در تمرین رخ نداده است و در اجرای شب اول این کنسرت هم تک خوانی صورت گرفته است عنوان کرد: مسئولان بهتر است به جای توجیح این مسائل شفاف سازی کنند و موضع خودشان را در مورد مسائل این چنینی صراحتا بیان کنند.

 

***واردات بیش از هزار میلیاردی از آمریکا

کارشناس و تحلیلگر اقتصادی گفت: با وجود تحریم‌ها تاکنون یک هزار و 102 میلیارد ریال کالا از آمریکا به کشورمان وارد شده است.

ولی پور کارشناس و تحلیلگر اقتصادی، در خصوص کالاهای وارداتی از آمریکا گفت:  در 6 ماهه نخست سال 37 میلیون و 270 هزار دلار معادل یک هزار و 102 میلیارد ریال با وزن بیش از 19 میلیون کیلوگرم کالا از امریکا به کشور وارد شده است.

وی کالاهایی مانند ماشین آلات، مکمل‌های دارویی و انواع ویتامین‌ها، لوازم بازی برای کودکان، سنگ گچ و مکمل‌های غذایی جت اسکی و قایق تفریحی و غیره را از جمله کالاهای وارداتی از آمریکا به کشور دانست و گفت: 119 قلم کالای وارداتی داشته‌ایم که این تعداد انگشت شمار به عنوان نمونه است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز 559 هزار دلار معادل 4 هزا رو 30 میلیارد ریال مواد آرایشی، ادکلن و نخ دندان وارد شده است.

ولی پورگفت: وقتی به آمار کالاهای وارداتی نگاهی می‌اندازیم متوجه می‌شویم که بیشتر این کالاهای وارداتی را در داخل کشور می‌توانیم تولید کنیم و به این ترتیب از واردات بی رویه و خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و سرمایه را در داخل کشور به کار می‌بندیم بدین گونه اشتغال‌زایی را هم برای جوانان و خودکفایی کشور خواهیم داشت.

 

***فرانسوی‌ها هم خودروی فرانسوی سوار نمی‌شوند

خودروهای فرانسوی در مقایسه با برندهای ژاپنی یا آلمانی، کمترین میزان اعتماد در جهان حتی در خود فرانسه را دارا هستند.

چندسال پیش روزنامه لاتریبون فرانسه با استناد به تحقیق انجام شده توسط مجله تخصصی ماشین «موتور پرس»(Motor Presse) در مورد پنج کشور سوئیس، برزیل، آلمان، فرانسه و چین، در گزارشی اعلام کرد که بازارهای این کشورها کمترین میزان اعتماد را نسبت به خودروهای فرانسوی داشته اند.

این آمار نامطلوب شرکت های فرانسوی در حالی نشان از اوضاع ناگوار آنها دارد که از سال ۲۰۱۲ تاکنون به دلیل تحریم ایران وضعیت آنها بدتر نیز شده است و کمتر می توانند برای تحقیق و توسعه هزینه کرده و مدل های خود را به روز کنند.

بر اساس مطالعات این مجله ماشین؛ در خود کشور فرانسه، تنها ۲۴ درصد از دارندگان رنو و سیتروئن و ۲۱ درصد از دارندگان پژو از ماشینهای خود رضایت کامل را دارند در صورتیکه میزان پذیرش و رضایتمندی از خودروهای ژاپنی و آلمانی به ۷۰ درصد رسیده است.

آمارهای سال ۲۰۱۳ نشان می دهند که خودروهای فرانسوی پژو و رنو رتبه های ۲۹ و ۳۰ را [در مقایسه با سایر برندهای ماشین] در آلمان به خود اختصاص داده اند و این وضعیت برای سه برند معروفِ فرانسه در کشور لهستان بسیار ناامیدکننده تر است به این صورت که این خودروها، از لحاظ میزان رضایتمندی مشتریان در سه رتبه آخر قرار گرفته اند.

روزنامه فرانسوی لاتریبون نگاه بازارهای جهانی نسبت به خودروهای فرانسوی را نگران کننده دانست و براساس تحقیقات موتور پرس اذعان داشت که شرایط خودروهای فرانسوی در سایر کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، سوئد و ایتالیا نیز چنگی به دل نمی زند.

 

***به دنیا آمدن نوزاد 46 ساله

 در سال 1955 در دهکده کوچکی درفاصله کمی بیرون از کازابلانکا، زن 26 ساله ای به نام زهرا ابوطالب اولین فرزندش را باردار شد. او در انتظار به دنیا آمدن فرزندش بود ولی پس از 48 ساعت درد زایمان خبری از نوزاد نبود این عمل دکتران را بسیار متعجب ساخت.

پزشکان به او اطلاع دادند که وی به سزارین نیاز دارد، زهرا هم اتاقی خود را دیده بود که به خاطر زایمانش از دنیا رفته بود بنابراین از ترس آنکه به سرنوشت او دچار نشود به بیمارستان شهر رفت.در روزهای بعد نیز زهرا مرتب دچار دردهای شدید زایمان می شد ولی نوزاد در رحم او باقی مانده بود. پس از چند روز، درد از بین رفت و جنین از حرکت ایستاد.

در فرهنگ مراکش، اعتقاد بر این است که جنین می تواند در بدن مادر بخوابد تا از حرمت او محافظت کند. زهرا این افسانه را باور داشت و بارداری اش را از ذهن دور کرد. او سه کودک را به فرزند خواندگی قبول کرد و از آنها مادربزرگ نیز شد.

سال ها بعد در زمانی که زهرا 75 ساله بود ناگهان همان دردها بازگشت. پسرش برای سلامت مادر نگران شده و او را نزد متخصص برد. به همین منظور او به شهر ربات سفر کرد .در ابتدا شکم برآمده وی را ناشی از تومور تخمدان دانستند ولی از روی آزمایشات نتوانستند که این توده بزرگ را تشخیص دهند. زهرا را به متخصص رادیوگرافی در دومین جلسه فرستادند. پزشکان مشاهده کردند که آن توده یک ساختار شبه آهکی دارد ولی در اسکن ام آر آی مشخص شد که آن توده همان جنین 46 سال قبل بوده است.

 

 

***قیمت سر اسد و سر سید حسن نصرالله

یکی از گروه‌های تروریستی برای سر رئیس جمهور سوریه جایزه تعیین کرده است.

همزمان با پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، علیه گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش در مناطق مختلف سوریه، گروه تروریستی جبهه النصره به سرکردگی «ابو محمد الجولانی» اقدام به انتشار تصویری کرد که در آن جایزه ای معادل ۵ میلیون دلار برای قتل رئیس جمهوری سوریه و دبیر کل حزب الله تعیین کرده است.

این گروه تروریستی که اخیرا متحمل شکست سختی از سوی ارتش و نیروهای مقاومت در سوریه شده است، دست به دامان چنین اقداماتی شده تا خشم خود را فرونشاند. ۱۲ اکتبر سال جاری نیز الجولانی در ویدئویی برای سر بشار اسد جایزه ای ۳میلیون دلاری تعیین کرده بود. طی هفته های اخیر در استان حلب، جبهه النصره متحمل شکست سنگینی از سوی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت شده است.

 

****دستگیری داعشی فراری با مانتوی آبی و روسری صورتی!

نیروهای داوطلب مردمی، یک تروریست داعشی را که لباس زنانه به تن کرده و در حال فرار بود، دستگیر کردند.

موفقیت‌های چشمگیر نیروهای داوطلب مردمی در کنار نیروهای امنیتی و عشایر عراق، عرصه را روز به روز بر تروریست‌های تکفیری تنگ‌تر می‌کند به طوری که بسیاری از آنها به حربه‌ها و ترفندهای مختلفی برای نجات جان خود و فرار از مقابل نیروهای مردمی و امنیتی عراق رو می‌آورند.

یکی از این شیوه‌ها پوشیدن لباس زنانه برای در امان ماندن از آتش سنگین نیروهای مردمی و امنیتی است که تاکنون شمار قابل توجهی از تکفیری‌ها در پوشش زنانه به دام افتاده‌اند.

خبرگزاری ملی عراق به تازگی از دستگیری یکی از تروریست‌های داعشی در پوشش زنانه در پل بزیبز خبر داده است.

بر  اساس این گزارش، یک یگان از نیروهای داوطلب مردمی توانستند شامگاه چهارشنبه یکی از تروریست‌های داعشی را در حال تلاش برای فرار از شهر الرمادی و ورود به بغداد از طریق پل بزیبز در حالی که لباس زنانه به تن داشت، دستگیر کنند.

 

***عاقبت مرد خسیسی که گوشت الاغ به خورد زنش می‌داد!

مردی در مصر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به مدت 20 ماه گوشت خر می‌خرید و به خورد زنش می‌داد.

زنی به نام "نورا خلیل" با طرح شکایت در دادگاه خانواده مصر اعلام کرده که شوهرش "طاهر جلال" به علت خساست و بخل شدید هیچ پولی به وی نمی دهد و به مدت 20 ماه گوشت خر می خریده و به وی می خورانده و زن این موضوع را به طور کاملا اتفاقی فهمیده است.

خلیل در دادگاه اعلام کرد: شوهرم در زمان خواستگاری بسیار دست و دل باز بود و همه نوع هدیه برای من و خانواده ام می خرید ولی پس از ازدواج اخلاقش تغییر کرد و بسیار خسیس شد به نحوی که از من می خواست هیچ چیزی برای خانه نخرم و برای صرفه جویی در هزینه های زندگی حتی شیر را با آب مخلوط می کرد و به خورد من می داد!

این زن مصری افزود: غذای همیشگی ما باقلا، فلافل و عدس بود و با اصرار من سرانجام مقداری گوشت برای خانه می خرید ولی نمی دانستم که گوشتی که می خورم، گوشت الاغ است و خودش از خوردن گوشت امتناع می کرد و می گفت که غذای گیاهی را دوست دارد.

خلیل افزود: چندی پیش، قصابی که شوهرم از او خرید می کرد، بازداشت شد و بعداً فهمیدم که علت بازداشت او فروختن گوشت خر به مشتریانش بوده است.

 

***صحبت های جنجالی تتلو درباره حامد زمانی

امیر تتلو پس از دیدن مصاحبه اخیر تی وی پلاس با حامد زمانی متن زیر را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

حامد زمانى رو اسمشو شنيده بودم اما كاراشو نديده بودم به اون صورت و خودم روش گارد داشتم !! از اون جايى كه تى وى پلاس رو دنبال ميكنم الان مصاحبشو ديدم و فهميدم كه آدم پُرى هست و كارهاش تو سبك خودش واقعا خوب و قوى هستش و فهميدم كه اون بنده خدا هم كم فحش نخورده ! ما ياد گرفتيم كه فقط و فقط فحش بديم و قضاوت و انتقاد كنيم!! يكم خجالت بكشيم بد نيست !! با خودمون چند چنديم ؟!؟ يعنى هم به من كه تتو گوشواره دارم فحش ميدين و هم به اون بنده خدا كه يقشو ميبنده و كاراى به خصوص مذهبى ميخونه هم به فوتباليست و بازيگر !!! چرا ما به همه فحش ميديم !! چرا همرو قضاوت ميكنيم !! دوست داره اصلا ريش بذاره و كار بخونه واسه دولت !!!! اصلا در بد ترين حالت داره پول ميگيره واسه اينكار !! دوست داره !!! خرج داره !! زندگى داره !!! بهتر از اينه كه بره اونور آب به اعتقادات مردمش و به كشورش فحش بده واسه پول و ويزا !!!! عجب بابا عجب !!! اصلا همه مگه بايد آهنگ شيش و هشت و عشقى بخونن ؟!؟ به نظرم جالبه تو هر سبكى خواننده هاى خودمون رو داشته باشيم !! آقا هركيو تو گور خودش ميخوابونن !! والا خدا هست و بلا خدا هست و خودش جواب همرو ميده !!! نكنين !! زشته به خدا !همه ايرانى هستيم و بايد همه جا پشت هم باشيم !

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.