قدس آنلاین:مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی گفت: امسال رقم نهایی جمع آوری زکات در استان به ۹ میلیارد تومان افزایش می یابد.

امسال رقم زکات در خراسان شمالی به ۹ میلیارد تومان افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، «عباس اهرابی»با بیان این مطلب گفت: کمیته امداد خراسان شمالی تا کنون شاهد دستاورد های قابل توجهی در حوزه زکات بوده و هر ساله شاهد رشد پرداخت زکات بودیم.

وی با اشاره به رقم جمع آوری شده زکات در نیمه نخست امسال گفت: در نیمه نخست امسال 4 و400 میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد درحوزه زکات، افزود: مسئولیت اصلی کمیته امداد، رسیدگی به وضعیت فقرا و مساکین است و بر این اساس باید معادل
۶۰ درصد زکات جمع آوری شده برای افراد نیازمند و ۴۰ درصد دیگر صرف کارهای عمرانی همچون ساخت جاده ها شود.

این مقام مسئول،ادامه داد: البته با توجه به اینکه برنامه های امسال کمیته امداد در حوزه زکات با تاخیرآغاز شد لذا بخش قابل توجهی از گزارشات ارسالی زکات به نیمه دوم سال منتقل شده است.

وی افزود: با تجمیع گزارشات ارسالی از شهرستان ها تا پایان سال این رقم به 9 میلیارد تومان افزایش می یابد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی رقم پیش بینی شده امسال دراین حوزه را 7 میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد .

اهرابی با تاکید بر اینکه همه در قبال فقرا مسئول هستیم،گفت: حمایت و رسیدگی به آنان لازم و ضروری است به طوری که زکات را به سمت این قشر از جامعه هدایت میکنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت پرداخت زکات در استان بیش از وضعیت موجود بوده و هدف ما این است زکات بیشتر برای فقرا هزینه و به این امر باید توجه ویژه شود.

وی رسیدگی به فقرا را یک نوع سرمایه گذاری دانست و خواستار توجه ویژه به فقرا و نیازمندان شد وبیان کرد: مبلغان و روحانیون باید در ترویج فرهنگ پرداخت زکات تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی گفت: هدف اصلی ما در کمیته امداد، افزایش اعتماد عمومی مردم است و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم به صندوق‌های صدقات اعتماد بیشتری پیدا کنند؛ چرا که آنان حساس هستند و می‌گویند کمیته، آن را خرج جاهایی همچون عاملین می‌کند؛ بنابراین به سمت موسسات دیگر می‌روند و تصور می‌کنند که واسطه‌ها را کنار زده‌اند و مستقیم به دست نیازمند می‌رسانند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.