رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: اسکان و تامین نیازهای آسیب دیدگان سیل در اولویت کاری و رفع آبگرفتگی مکان های مسکونی و تجاری مردم از برنامه های مسئولان است.

 اسکان و تامین نیازهای سیلزدگان در اولویت است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا محمدباقر نوبخت در نشست ستاد بحران در فرمانداری شهرستان کوهدشت با حضور حسین فریدون دستیار اجرایی رئیس جمهوری، استاندار و مسئولان ارشد لرستان، اظهارکرد: از روز شنبه بنیاد مسکن برآورد و ارزیابی خسارت های شهروندان کوهدشتی را آغاز و به ستاد بحران استان اعلام می کند.

 

وی افزود: ستاد بحران استان میزان خسارت های وارد شده به مردم کوهدشت را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کند تا در ماده 10 و 12 بودجه ستاد بحران در سازمان برنامه ریزی برای تامین اعتبارات لازم لحاظ شود.
نوبخت گفت: زیرساخت های شهرستان کوهدشت را استاندار و مسئولان شهرستانی ارزیابی کنند که علت این حادثه و کارهایی که باید برای جلوگیری از بروز این نوع حوادث اجرا می شد، چرا انجام نشده است.
وی با اشاره به تحریم ها و در آمد کم دولت در سال های اخیر اظهار کرد: هنر دولت ها در این مواقع مشخص می شود که در بروز حوادث در کنار مردم و دلسوز مردم بودن است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به امکانات محدود و درآمد دولت گفت: مسئولان از امروز برای حل مشکلات ناشی از سیلاب به کار مردم رسیدگی می کنند هر چند که آسیب جدی است ولی با تقسیم کار و برنامه ریزی تلاش می شود در اولین فرصت مشکلات سیل در زندگی مردم رفع شود.
بر اثر سیلاب روز پنجشنبه و جمعه در شهرستان کوهدشت، بیش از 2 هزار میلیارد ریال خسارت به مناطق روستایی و شهری کوهدشت وارد شد و سه نفر جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.