رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امروز دولت یازدهم دستاوردهای مهمی را برای کشور به ارمغان آورده و توافق با کشورهای ۱+۵ یک گام مهم محسوب می شود که مردم هم در انتظار نتایج اقتصادی توافق برجام هستند.

مردم در انتظار نتایج اقتصادی توافق برجام هستند

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ولی الله افخمی راد روز شنبه در پنجمین گردهمایی سالانه رایزنان بازرگانی، صنعتی و معدنی جمهوری اسلامی در محل سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار داشت: پس از برطرف شدن تحریمها، گامهای عملی برای توسعه اقتصادی و نیز گسترش مبادلات تجاری با کشورهای هدف مورد انتظار است و رایزنان بازرگانی در این بستر می توانند نقش آفرین باشند.
وی یادآور شد: شمار رایزنان بازرگانی کشور در پایان دولت دهم هفت نفر بود و اکنون در دولت تدبیر و امید به 17 نفر رسیده و چهار نفر در مرحله اعزام قرار دارند و تا پایان آذرماه امسال به 25 نفر خواهد رسید.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: رایزن بازرگانی حلقه ارتباطی برای توسعه تجارت با کشور هدف محسوب می شود و نیازمند اطلاعات جامع از توانمندی های داخلی و تولیدات کشور است.
وی خواستار ارزیابی مرتب مبادلات تجاری از سوی رایزنان بازرگانی شد و گفت: افزایش و کاهش حجم تجارت خارجی کشور، همواره از سوی رایزنان بازرگانی باید مورد آنالیز قرار گیرد، چون شناسایی عوامل تاثیرگذار می تواند در بهبود مناسبات موثر باشد.
افخمی راد تاکید کرد: اجرایی شدن توافق برجام، روحیه و امید مضاعفی را برای رایزنان بازرگانی فراهم کرده تا بتوانند در مسیر افق چشم انداز حرکت شتابگونه و جهشی داشته باشند.
پنجمین گردهمایی سالیانه رایزنان بازرگانی، صنعتی و معدنی با جمع بندی مشکلات و موانع فعالیت آنها در حوزه های محل ماموریت و پیشنهادات مربوطه برای بهبود فعالیتهای شان عصر روز (شنبه) در سازمان توسعه تجارت ایران پایان می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.