یکی از دانشجویان فاتح لانه جاسوسی آمریکا در تهران، گفت: اگر کسی از تسخیر لانه جاسوسی پشیمان است، یعنی از روی نفاق حمایت کرده و بر اساس شرایط روز تصمیم گرفته است.

کسی از تسخیر لانه جاسوسی پشیمان باشد، از روی نفاق عمل کرده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، عبدالحسین روح الامینی در ویژه برنامه «سفارت نفوذ» که عصر امروز در لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، با اشاره به اعتراض دانشجویان در زمان تسخیر لانه جاسوسی نسبت به پناه دادن آمریکا به شاه و عدم تحویل دادن وی به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: درخواست اصلی دانشجویان بازگرداندن شاه به کشور برای محاکمه بود.

وی افزود: شبکه نفوذ آمریکا از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در کشور تحکیم شده و پس از انقلاب نیز تا تسخیر لانه جاسوسی همچنان پابرجا بود.

این دانشجوی فاتح لانه جاسوسی، با بیان اینکه آثار ناتوانی در دولت موقت و کسانی که لیبرالیزم را پیشه کرده بودند هویدا بود، گفت: تهدیدات امنیتی نیز در آن  زمان در کشور مشهود بود.

روح الامینی با بیان اینکه در روز ۱۲ آبان مسئله تسخیر لانه جاسوسی مطرح شد و نقشه را توضیح دادند، تصریح کرد: این کار در دانشگاههای تهران، شریف، پلی تکنیک، ملی سابق، تربیت معلم و علم و صنعت انجام شد و نماینده های هر دانشگاه شورایی تشکیل داده و تقسیم کار صورت گرفت؛ مجموعه دوستان روز ۱۳ را انتخاب کردند که روز دانش آموز نیز بود.

وی ادامه داد: دوستان به آرامی تظاهرات کرده و تا جلوی در سفارت آمدند و وارد این مکان شدند و تا ساعت ۳ بعدازظهر این مکان فتح شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اعتراض ما نسبت به پذیرفتن شاه بود، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها لج‌بازی کردند و این باعث شد ۴۴۴ روز این مسئله به طول بیانجامد.

روح الامینی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی از افرادی که در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند امروز ابراز پشمیانی می کنند، گفت: بنده با آقایان اصغرزاده، عباس عبدی و میردامادی صحبت کردم و کسی را ندیدم که بگوید از اتفاق ۱۳ آبان ۵۸ پشیمان است.

وی تصریح کرد: اگر کسی پشیمان است، به این دلیل است که از روی نفاق حمایت کرده و بر اساس شرایط روز تصمیم گرفته است. آن حرکت در آن روز یک حرکت ملی بود و جنبش دانشجویی هم باید با این فریب که تعدادی از افراد پشیمان شده اند، مقابله کند.

این دانشجوی فاتح لانه جاسوسی با اشاره به شعار «مرگ بر آمریکا» ادامه داد: مرگ بر آمریکا، بوده و هست؛ یا ما باید عوض شویم و یا آمریکا. همه این ها در حالی است که اخیرا باز وزیر دفاع آمریکا، ایران را تهدید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.