معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: روز ۲۸ صفر پارسال سه میلیون زائر به مشهد سفر کردند لذا پیش بینی می شود امسال این شهر پذیرای بیش از این تعداد زائر باشد.

پیش بینی حضور سه میلیون زائر همزمان با ایام پایانی ماه صفر در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن واحدی در گفتگو با ایرنا گفت: پیش بینی می شود از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر زائر پیاده وارد مشهد شوند در حالی که این رقم پارسال ۲۰۶ هزار زائر پیاده بود.
وی گفت: امسال ۲۵۰ موکب برای پذیرایی از زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد پیش بینی شده و ۱۸۰ مدرسه نیز برای اسکان این زائران مورد نیاز است که آموزش و پرورش در این زمینه قول همکاری داده است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی در آن ایام، توصیه می شود زائران پیاده ای که نذر خاصی برای این کار ندارند از پیاده روی در مسیرهای طولانی خودداری کنند.
وی ادامه داد: به همین منظور چهار میقات در تربت حیدریه، قوچان، فریمان و نیشابور تعریف شده تا شروع راهپیماییها از این شهرها باشد.
واحدی گفت: لذا زائرانی که از اقصی نقاط کشور به سمت مشهد می آیند و قصد دارند پیاده به حرم نورانی امام رضا(ع) مشرف شوند خود را با وسایل نقلیه به تربت حیدریه، قوچان، فریمان و نیشابور برسانند و آغاز راهپیمایی پیاده از همین چهار شهر خواهد بود.
وی افزود: ۲۸ صفر امسال شاید از جنبه های مختلف به خصوص امنیتی با سالهای گذشته فرق کند لذا باید تمهیدات لازم در همه زمینه ها اندیشیده شود.
همه ساله در بیست و هشتم ماه صفر مصادف است با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و پس از آن سی ام صفر روز شهادت امام رضا(ع) میلیونها زائر برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و برگزاری آیین سوگواری به مشهد مشرف می شوند.
همچنین در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: آخرین رقم ابلاغی اعتبارات هزینه ای استان سه هزار و ۸۹۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال است.
محمد مقدوری افزود: آخرین میزان تخصیص ابلاغی از این مبلغ ۷۵.۸۷ صدم درصد نه ماهه است که بالاتر از حد مصوب می باشد.
وی گفت: اعتبارات عمرانی مصوب ابلاغی هفت هزار و ۴۸۷ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال است و متوسط تخصیصهای عمرانی نیز ۳۰ درصد می باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.