شرکت های هواپیمایی «ایرفرانس» و «لوفت هانزا» فرانسه و آلمان در پی سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا، پرواز بر فراز این منطقه را متوقف کردند.

فرانسه و آلمان پرواز بر فراز سینا را متوقف کردند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، روزنامه فرانسوی «لیبراسیون»، شرکت ایرفرانس اعلام کرد که از روی احتیاط، هواپیماهای این شرکت تا اطلاع ثانوی بر فراز منطقه پرواز نخواهند کرد.
شرکت لوفت هانزا نیز در اقدامی مشابه ایرفرانس، اعلام کرد این تصمیم به دلیل روشن نبود شرایط و دلایل سقوط هواپیمای روس اتخاذ شده است.
دفتر بررسی سوانح هوایی فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: دو کارشناس از این دفتر به همراه شش مشاور فنی ایرباس در محل سانحه حضور یافته اند. همچنین قرار است دو کارشناس سوانح هوایی آلمان، نماینده شرکت سازنده هواپیما و چهار کارشناس روس نیز برای بررسی علت سقوط هواپیما به این جمع بپیوندند.
گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای مدعی شده بود هواپیمای مسافربری خطوط هوایی روسیه را در آسمان مصر سرنگون کرده است.
«ماکسیم سوکولف» وزیر حمل و نقل روسیه این ادعا را رد کرده است.
مقام های امنیتی مصری نیز دیروز (شنبه) اعلام کردند نتایج بررسی های اولیه در مورد علت سقوط هواپیمای روسیه نشان می دهد که این هواپیما بر اثر نقص فنی سقوط کرده است.
نخست وزیر مصر ادعای گروه دولت اسلامی (داعش) را که گفته بود نیروهایش عامل سقوط یک هواپیمای روسیه در شبه جزیره سینا بوده اند رد کرده است و می گوید به احتمال زیاد عامل سقوط این هواپیما 'نقص فنی' بوده است.
هواپیمای ایرباس A321)) روسیه ساعت 5 و 51 دقیقه بامداد دیروز (شنبه) به وقت قاهره فرودگاه شرم الشیخ را به مقصد سن پترزبورگ روسیه ترک کرد، اما 23 دقیقه بعد از صفحه رادارها ناپدید شد و سپس خبر سقوط آن با 217 سرنشین شامل 214 روس و 3 تن اوکراینی، اعلام شد.
لاشه این هواپیما در جریان عملیات تجسس هوایی مصر در نزدیکی شهر «الحسنه» واقع در بخش کوهستانی شمال استان سینا کشف شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.