قدس آنلاین: مدیرعامل مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی گفت: در طول سه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون کتاب جلد سخت و نرم با موضوعات مختلف به‌ویژه معارف دینی، حوزوی و قرآنی در آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

چاپ بیش از ۱۱ میلیون کتاب در آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فرزانه امشب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در غرفه آستان قدس رضوی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی با سایر مؤسسات تمایزاتی همچون امکان چاپ سفارشات کلان و انبوه با تیراژ میلیونی  دارد و این مجموعه به لحاظ فناوری و تجهیزات ‌به‌روز و پیشرفته جزو سرآمدان صنعت چلپ کشور است.

وی افزود: کیفیت در امر صحافی، چاپ و پیش لز چاپ از ویژگی دستگاه‌های این مجموعه بوده و سالانه سه و نیم میلیون کتاب توسط آستان قدس رضوی چاپ می شود.

مدیرعامل مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به تولید سالانه بیش از سه و نیم میلیون جلد کتاب توسط این مجموعه، خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته بیش از 11 میلیون کتاب جلد سخت و نرم با موضوعات مختلف به‌ویژه معارف دینی، حوزوی و قرآنی در آستان قدس رضوی به چاپ رسیده که این کتب در یک سال اخیر شامل 500 عنوان عنوان کتاب نسخه جلد سخت و سه میلیون و 538 هزار نسخه کتاب جلد نرم بوده است.

فرزانه با بیان اینکه نگاه آستان قدس رضوی در چاپ کتاب مقوله سود محور نیست، تصریح کرد: این نهاد به مقوله کیفیت در  تمامی فرآیندهای تولید کتاب و سایر محصولات فرهنگی توجه ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به بازنشر شدن 30 عنوان اثر نفیس  نیز طی چند سال اخیر توسط این مؤسسه، گفت: نسخه‌های این کتب در گنجینه‌های آستان قدس رضوی موجود بوده که در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

فرزانه بیان کرد: قرآن‌های چاپ شده در این مؤسسه با 6 خط عثمان طاها، صفا مهدوی، محمدحسین یزدی، علی نیریزی، حسین میرخانی و کاظم موسوی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.