قدس آنلاین : رییس مرکزپژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد: دبیرخانه هفتمین کنفرانس ملی برنامه ریزی و مدیریت شهری ۴۲۰ مقاله دریافت کرده است

 دبیرخانه کنفرانس ۴۲۰ مقاله دریافت کرده/ با شانیت شهر امام رضا(ع) فاصله داریم

به گزارش قدس آنلاین – خراسان رضوی، خاکپور، رییس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز در نشست خبری درباره برگزاری  هفتمین کنفرانس ملی برنامه ریزی و مدیریت شهری با تاکید بر راهبردهای توسعه شهری افزود:هدف از این کنفرانس، گردهمایی اندیشمندان، پژوهشگران و کارشناسان امور شهری است.

وی گفت: کمک به شکل بهره گیری شبکه های اطلاعاتی بین مراکز علمی و دستگاههای اجرایی، بهره گیری از تجربیات ملی و بین المللی  درعرصه رویکردهای نوین برنامه ریزی شهری از اهداف دیگر این کنفرانس است.

خاکپور بهره گیری  از یافته های جدید پژوهشی درراستای تحقق توسعه پایدارشهری رااز اهداف دیگر این پژوهش عنوان کرد و افزود: بررسی و شناخت راهکارهای رشد اقتصادی و کاهش فقر به منظور دستیابی  به عدالت و رفاه اجتماعی از اهداف دیگر  این کنفرانس دو روزه می باشد.

وی درباره محورهای برگزاری کنفرانس گفت: راهبردهای توسعه شهری، محور ویژه این کنفرانس است که توسط  اعضای هیات علمی، دانشجویان و محققان حوزه علمیه و مدیران و کارشناسان و سازمانهای غیردولتی  و سایر محققان در کنار محورهای دیگر به آن پرداخته می شود.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اقتصاد شهری، معماری و شهرسازی، بافت های فرسوده و حاشیه نشینی ، شهر هوشمند، مسائل ویژه کلان شهر مشهد، شهر ایرانی اسلامی ، برنامه ریزی و مدیریت شهری،حمل و نقل شهری، شهرو محیط طبیعی  از جمله این محورهاست.

در ادامه جلسه، انتظاری هروی، رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت:جمعیت روستایی درصد بسیاری از جامعه شهری را تشکیل می دهند و رقم 70 درصد رفتار شهری  درروستاها متفاوت است.

انتظاری با تاکید براین مطلب که  مشهد کلان شهری است که نیاز به بسته فرهنگی  و زیارتی دارد، گفت: شهر هوشمند نیازمند  فرهنگسازی و تغییر فرهنگ است.

وی گفت: تاکید بر مباحث نظری در این کنفرانس دو روزه صرفا مورد نظر نیست، بلکه اگر نتوانیم نتایج کاربردی از این کنفرانس داشته باشیم، در پیشگاه خدا مسئول هستیم.

انتظاری برگزاری این کنفرانس راالگویی برای سایر کلان شهرها عنوان کرد و افزود: امیدواریم برگزاری این کنفرانس و نتایج کاربردی آن برای کلان شهرها، بستری را  در سطح بین المللی مهیا کند.

وی با بیان اینکه صد نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهها در برگزاری این کنفرانس مشارکت دارند، افزود:بسیاری از تحقیق های مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد، تبدیل به تحقیق کابردی شده است.

شربتدار، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت:کنفرانس وسیله است تا شهر امام رضا(ع) را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

دبیر علمی کنفرانس افزود: شهر امام رضا(ع) هنوز با آن شانیت فاصله دارد و باید در این زمینه از حضور نخبگان بین المللی استفاده کنیم.

وی  هدف از برگزاری این کنفرانس را تثبیت و توسعه شهر امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: با تشکیل دبیرخانه دائمی ، از ظرفیت های بیشتر نخبگان  و مشارکت آنها استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است این کنفرانس در روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.