پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: مدیرعامل مؤسسه به‌نشر گفت: تاکنون ۱۳۵۰ عنوان کتاب توسط مؤسسه به‌نشر به چاپ رسیده که ۶۰ درصد آن در حوزه آئینی و مذهبی بوده است.

 ۱۳۵۰ عنوان کتاب توسط مؤسسه به‌نشر به چاپ رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، جواد محمدزاده امشب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در غرفه آستان قدس رضوی در هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد  اظهار داشت: مؤسسه به‌نشر از سال 65 فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون بالغ بر دو هزارعنوان کتاب درعرصه‌های مختلف و مناسب‌ترین موضوعات در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

وی افزود: انتشارات آستان قدس رضوی بزرگترین ناشر شرق کشور بوده و توزیع کتب منتشره آن برعهده به‌نشر است و اکثر کتاب‌های آستان قدس رضوی در تمامی کتابخانه‌های کشور و دو هزار کتاب‌فروشی فعال کشور موجود است.

مدیرعامل مؤسسه به‌نشر با اشاره به اینکه این مؤسسه از سال 75 در عرصه کتاب کودک و نوجوان ورود پیدا کرد، گفت: هم‌اکنون یکی از افتخارات مجموعه آستان قدس رضوی  در این حوزه بوده که توانسته آثار باکیفیتی را در حوزه مذهبی برای گروه سنی کودک و نوجوان به چاپ برساند.

محمدزاده تصریح کرد: بالغ بر 600 اثر در حوزه کودک و نوجوان با مضوعات مذهبی و سنت و سیره ائمه معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) بوده و طبق برنامه پنج ساله تعریف شده باید این مجموعه ناشر اول مذهبی کشور با موضوع امام رضا(ع) باشد و تاکنون 1350 عنوان کتاب توسط مؤسسه به‌نشر به چاپ رسیده که 60 درصد آن در حوزه آئینی و مذهبی بوده است.

وی تأکید کرد: انتظار زائر عرضه بهترین کارهاست و تلاش شده تا بخش زائر و معارف در اولویت اول کاری باشد و سایر رشته‌ها نیز در پنج رشته و موضوع علوم انسانی مبتنی بر نیازهای عمومی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل مؤسسه به‌نشر با بیان اینکه 25 تا 30 درصد کارهای به‌نشر به ترجمه کتب آثار خارجی اختصاص داشته، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 60 عنوان کتاب تجدید چاپ و 115 عنوان کتاب نبز چاپ اول در این مجموعه داشته‌ایم.

محمدزاده گفت: 37 اثر مرتبط با حوزه کودک در نمایشگاه‌های مالزی و ایتالیا ارائه شد و به فروش رسید و این مؤسسه مجموعه‌ای 20 جلدی را نیز با کشورهای چین، کره جنوبی و مالزی در حال مذاکره است.

وی افزود: 40 درصد کتاب‌های کودک و نوجوان جزو آثار برگزیده بوده که برخی از آن‌ها به عنوان کتاب سال انتخاب شده‌اند و یکی از ویژگی‌های مؤسسه به‌نشر در تولید کتاب کودک و نوجوان نگاه مستقل در این حوزه بوده و امسال دو اثر در حوزه کودک و نوجوان رونمایی شد و در حوزه آموزش و پرورش نیز ناب‌ترین کتب درسی تولید شده است.

مدیرعامل مؤسسه به‌نشر با تأکید بر اینکه وظیفه ما تولید کتاب خوب بوده، عنوان کرد: در این مجموعه به مهیا سازی و فراهم سازی کتاب‌هایی که مورد نیاز عموم مردم بوده توجه ویژه شده و بیش از 13 فروشگاه را سرپا نگهداشته و 200 نفر نیز را فعال کرده است، همچنین بالغ بر 25 هزار عنوان کتاب در 18 فروشگاه به‌نشر (6 فروشگاه در مشهد و 12 فروشگاه در سطح کشور) ارائه کرده است.

محمدزاده تصریح کرد: نشر دیجیتال به شدت در حوزه چاپ تأثیرگذار است، اما با این وجود استقبال مردم از نشر مکتوب بیشتر از نشر دیجیتال است؛ همچنین به زودی سه اپتیکیشن توسط این مجموعه در حوزه دیجیتال  فعال خواهد شد.

وی تأکید کرد: مهم‌تر از برگزاری نمایشگاه کتاب فروش کتاب است و بازار نشر نمی‌تواند با نمایشگاه کتاب خودش  را مدیریت کند و باید برای طی نمودن چرخه حرفه‌ای طبق قواعد نشر حرکت کرده و از بروز آسیب‌هایی که بر اثر قواعد غیرحرفه‌ای به‌وجود می‌آید جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام مجید فاطمی رئیس کمیسیون امور فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تمام همتش بر این است که حمایت لازم را از تمامی مجموعه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: آمادگی هرنوع تعامل و همکاری‌ای را در تمامی زمینه‌ها داریم و در حوزه انتشارات و نشر نیز نسبت به کارهای تولیدی استقبال کرده و در این راستا کمک‌های مادی و معنوی را خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون امور فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره گسترش معارف ناب رضوی، گفت: به مدیران و مسئولان مؤسسه به‌نشر توصیه می‌کنیم در حوزه بین‌الملل  به‌طور جد ورود پیدا کند تا معارف ناب رضوی در سطح جهان  به‌خوبی گسترش یابد.

محمود حکیمی نویسنده کتب فرهنگی و مذهبی، اظهار داشت: نخستین کتاب من در سال 1357 منتشر شد و تاکنون 158 عنوان کتاب به چاپ رساندم که آخرین آن با عنوان «امام علی(ع)  جانشین راستین» بوده است.

وی عنوان کرد: سراسر جهان به شیعه اثنی عشری گرایش شدید پیدا کرده است که موجب نگرانی وهابیت به‌ویژه عربستان سعودی شده است و این کشور در هر شهرش مدرسه‌ای بنام یزیدبن‌معاویه دایر کرده تا از این طریق این گرایش را کمرنگ کند.

نویسنده کتب فرهنگی و مذهبی درباره کتب شاخص منتشر شده توسط به‌شر گفت: صحیفه رضویه جامعه کتاب کاملی است که از سوی به‌نشر منتشر شده و مجموعه داستان‌های شفا یافتگان حرم با عنوان بوی بهشت از دیگر کتب شاخص منتشر شده توسط این مؤسسه بوده است.

در پایان این نشست خبری از مجموعه کیهان  در قالب کتاب، تابلو نرم افزار و ساعت و همچنین دو عنوان کتاب کودک و نوجوان رضوی به نام‌های برای (ضامن آهو) و (قصه‌‌های منظوم از زندگی امام رضا(ع)) رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.