۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 320035

الیاس مراد رییس اتحادیه خبرنگاران سوریه به خبرنگارانی که قصد عزیمت به این کشور برای پوشش وقایع و مبارزه با تروریسم تکفیری را دارند، هشدار داد که باید از راه های قانونی وارد سوریه شوند و قوانین را رعایت کنند.

هشدار دمشق به خبرنگاران عازم سوریه

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، الیاس مراد در واکنش به نامه هایی که اتحادیه خبرنگاران سوریه در باره ناپدید شدن تعدادی از خبرنگاران خارجی در سوریه دریافت کرد، این هشدار را داده است.
براساس این گزارش، الیاس مراد در همین چارچوب دو نامه جداگانه برای اتحادیه خبرنگاران عرب و رییس اتحادیه روزنامه نگاران لبنان ارسال کرده است.
رییس اتحادیه خبرنگاران سوریه خاطرنشان کرد که « تعدادی از خبرنگاران با همکاری گروه های تروریستی وارد خاک سوریه شده و پس از آن یا ناپدید شده اند و یا تروریست ها آنها را اسیر کرده اند.
وی تاکید کرد: دمشق در قبال سرنوشت خبرنگارانی که از راه های غیر قانونی وارد سوریه شده و یا می شوند، هیچ مسئولیتی ندارد اما اگر اطلاعاتی در مورد آنها به دست آورد، تلاش می کند آنها را نجات دهد.
الیاس مراد تصریح کرد: هر خبرنگاری که از راه های قانونی وارد خاک سوریه شود و قوانین را رعایت کند، دولت سوریه خود را مسئول سرنوشت او می داند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.