قدس آنلاین: حجت الاسلام پناهیان گفت: جوامع اسلامی باید حق و حقوق جانباختگان فاجعه منا را مطالبه کرده و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشند.

جوامع اسلامی باید حق و حقوق جانباختگان فاجعه منا را مطالبه کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، در مراسم بزرگداشت اربعین جانباختگان فاجعه منا که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: برخی‌ها به‌دنبال حذف شعار مرگ برآمریکا هستند؛ در صورتیکه استکبارستیزی و مراقبت از توطئه‌های خطرناک دشمن در آیات قرآن و روایات ائمه معصومین به‌صراحت بیان شده است.

وی افزود: افراد به‌اصطلاح روشن‌فکر در رسانه‌ها با تکیه براینکه باید از حقمان کوتاه بیاییم تا دشمنان به ما امتیاز بدهند، به‌دنبال حذف شعار مرگ برآمریکا از ادبیات سیاسی مردم ایران هستند.

پناهیان با اشاره به اینکه امام‌خمینی(ره) در فرمایشات خود آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرده‌اند، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی باید با تمسک به الگوهای قرآنی، استکبارستیزی را به جهانیان معرفی کند. به‌گفته پناهیان، دشمن‌باوری و معرفی آن به جوانان جهان باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور قرار بگیرد.

وی افزود: هزاران سال قبل از تولد حضرت آدم خداوند متعال دشمن آدم را آفریده بود و دشمنی ابلیس با آدم یک دشمنی مستمر و دائمی است، لذا بشر همیشه با دشمنش زندگی می‌کند، البته امیدواریم در آستانه ظهور ابلیس نابود شود و انسان‌ها راحت زندگی کنند.

وی با اشاره به تأثیرات قرآن کریم در باب شناخت دشمنان، بیان کرد: 88 مرتبه در قرآن کریم از شیطان یاد شده است و در مقایسه با مباحث دیگر قرآنی این رقم عدد بیشتری است، همچنین دستور به ایمان 13 مرتبه و 25 مرتبه درباره دشمنی ابلیس با انسان خداوند تذکر داده، در نتیجه در قرآن کریم دشمنی ابلیس با انسان به صورت بدیهی اعلام شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: باید به جامعه این باور را منتقل کنیم که تذکرات خداوند در قرآن کریم به این دلیل است که شیطان می‌خواهد زندگی دنیوی خود را هم از دست بدهیم، اما متأسفانه عده‌ای فکر می‌کنند شیطان به گونه‌ای عمل می‌کند که تنها اسباب ورود به دوزخ ما فراهم شود، غافل از اینکه در درجه اول شیطان می‌خواهد زندگی دنیوی انسان را مخدوش کند.

پناهیان عنوان کرد: اگر انسان برای شیطان بندگی کند او به گونه‌ای عمل می‌کند که بنده خود را نابود کند لذا پدیده‌ای به نام دشمن داریم که در درجه اول نامرئی است با این نگرش در قرآن کریم تصریح شده انسان‌هایی وجود دارند که مانند ابلیس در دنیا عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت سخن امام راحل درباره آمریکا تأکید کرد: امام راحل فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و در حقیقت این جمله مبنای قرآنی دارد، کلمه بر مرگ آمریکا مرگ بر کافرانی است که در سوره محمد (ص) به آنها اشاره شده و باید گفت این کلمات را ما خودمان مد نکرده‌ایم.

استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: حضرت امام (ره) صریحاً با اعتقاد به آیات قرآن می‌فرمودند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اگر امروز استکبار جهانی در مقابل ما مقاومت می‌کند، به این دلیل است که ما کامل حق را جلوه نداده‌ایم و برخی‌ها در جامعه اینگونه فکر می‌کنند، اگر از حق کمی کوتاه بیاییم باطل به گونه‌ای دیگر عمل خواهد کرد و با این دید اگر کسی در راه ولی خدا انفاق نکند در ادامه برای دشمن خدا انفاق خواهد کرد.

پناهیان تصریح کرد: در قرآن کریم بیشترین آموزه‌ها درباره دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی وجود دارد، در سوره محمد (ص) این دشمن‌شناسی به اوج رسیده به گونه‌ای که خداوند در این سوره دشمن را حقیر می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آمریکا خیلی خرج کرد که اسرائیل را سرپا و مجهز نگه دارد، اما روز‌به‌روز ضعیف‌تر شد، گفت: خداوند اثر عمل دشمنان را از بین می‌برد، لذا کسانی که در جامعه ما می‌خواهند در مردم غفلتی در برابر دشمن ایجاد کنند عمل ابلیس را انجام می‌دهند و هم‌اکنون ما باید با آموزه‌های قرآنی دشمن باور باشیم چرا که قرآن کریم بهترین درس برای ماست.

وی بیان کرد: جوامع اسلامی باید حق و حقوق جانباختگان فاجعه منا را مطالبه کرده و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشند.

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهدای منا شب گذشته با حضور خانواده این شهدا از مشهد، پاکستان و نیجریه در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.