ثدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هدف بنده از قبول مسئولیت استانداری احیای دریاچه ارومیه بود و اگر امور جاری استان مطرح بود این مسئولیت را قبول نمی‌کردم.

 مسئولیت استانداری آذربایجان‌شرقی را تنها به خاطر دریاچه‌ارومیه قبول کردم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در دیدار با فعالان محیط زیست و انجمن سبزاندیشان تبریز، بخش مردمی و گروه‌های مردم نهاد را در احیای دریاچه ارومیه از ظرفیت‌های مهم در استان برشمرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وجود تشکل‌های مردمی فعال در زمینه‌های عمومی و زیست محیطی موجب پیشرفت امور است، گفت: مسئولان امر نیز با وجود تشکل‌های مردمی بهتر فعالیت خواهند کرد چرا که حمایت مردمی را به عنوان یک نیروی عظیم با خود همراه خواهند دید.

وی ادامه داد: حضور همه تشکل‌های فعال در زمینه احیای دریاچه ارومیه در جلسات استانداری ضروری است و جلساتی را در این زمینه خواهیم داشت چرا که همراهی کلان مردمی به واسطه این تشکل‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

جبارزاده تاکید کرد: هرجا که همراهی مردم صورت گرفته امور پیشرفت داشته و هرگاه که مردم نسبت به امور جاری بی‌اعتنا بوده‌اند دچار مشکل شده‌ایم و پیشرفتی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی نمونه‌ای از همکاری مردم است که موجب پیروزی شد و این در حالی است که در نبردهای گذشته ایران در قبل از انقلاب به علت عدم حضور و همراهی مردم شکست‌های بزرگی خورده‌ایم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: قبل از دولت تدبیر و امید نگاه به دریاچه ارومیه متفاوت بود و نگاهی غیرعلمی در این زمینه وجود داشت ولی دکتر روحانی اولین وعده خود را احیای دریاچه ارومیه نامید و در این میان با وجود مشکلات مالی متعدد بودجه‌های خوبی به احیای دریاچه اختصاص یافته است.

جبارزاده تصریح کرد: دولت با بدهی‌های سنگین سر کار آمده و مشکلات زیادی به دولت تحمیل شده و در این میان در سال‌های اخیر با وجود تنگناها رقم‌های قابل توجه و غیرقابل انتظاری به احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافته است.

حیات و ممات 14 میلیون انسان در کشور وابسته به احیای دریاچه ارومیه است

وی بیان کرد: در کنار تخصیص بودجه‌های مناسب کارهای علمی و مطالعاتی خوبی صورت گرفته تا احیای دریاچه ارومیه به صورت علمی پیش رود چرا که حیات و ممات 14 میلیون انسان در کشور وابسته به احیای دریاچه ارومیه است.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: هدف بنده از قبول مسئولیت استانداری احیای دریاچه ارومیه بود و اگر امور جاری استان مطرح بود این مسئولیت را قبول نمی‌کردم و با توجه به سوابقی که در گذشته داشته‌ام در این میان حضور یافته‌ام و در این زمینه از توان علمی 600 تا 700 نفر دانشگاهی استفاده می‌کنم و 50 نفر دانشمند برجسته که تجربیات جهانی دارند در این زمینه حضور دارند.

دفاع جبارزاده از عملکرد کلانتری در دریاچه ارومیه

وی با دفاع از عملکرد دکتر کلانتری، در مورد احیای دریاچه ارومیه گفت: بنده با تمام وجود از عملکرد دکتر کلانتری رضایت کامل دارم و مدیریت 600 دانشمند و فرد برجسته در این میان بسیار مهم است و امروز تمام صاحبنظران در مورد روند دریاچه ارومیه به یک برنامه که 26 راهکار دارند معتقد هستند.

جبارزاده تصریح کرد: بخش عمده‌ای از پروژه احیای دریاچه که شناخت علت کم‌آبی دریاچه ارومیه است انجام شده و در زمینه تامین برنامه‌ها اقدام می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایروبی‌های انجام شده در بستر رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه گفت: با لایروبی‌های انجام شده اکنون بارندگی‌ها به دریاچه می‌رسد ولی در گذشته اینگونه نبود.

امکانات مادی درباره دریاچه‌ارومیه انجام شده در صورت عدم بارش محکوم به شکست است

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: امکانات مادی انجام شده در صورت عدم بارش باران محکوم به شکست است و همواره باید از خداوند متعال درخواست کنیم تا نزول رحمت الهی را قطع نکند.

وی از مردم خواست در زمینه دعا برای نزول بارش باران کوتاهی نکنند و خوشبختانه بارش‌های خوبی را در استان شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بارش باران گفت: باروری ابرها به صورت گسترده در تبریز و استان صورت می‌گیرد و اکثر بارش‌ها به علت باروری ابرها بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.