قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: زیرساخت‌ها و ابنیه شهر، درست از لحظه احداث و استقرار، به بخشی از کالبد شهر تبدیل می‌شوند، از این رو، تک‌تک رویکردهای حوزه ساخت‌و‌ساز باید بر مبنای هویت بومی و شاخص‌های اصیل معماری اسلامی و ایرانی ایجاد شود.

رویکردهای ساخت‌و‌ساز باید بر مبنای هویت بومی پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در بازدید از مراحل اجرایی پروژه ساختمان جدید سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی اظهار داشت: با در نظر داشتن موضوع زلزله‌خیزی شهر تبریز و خطرپذیری بالای این شهر، در کنار مباحث فنی و ایمنی، توجه به ابعاد هویتی باید از ویژگی‌های بارز ساختمان جدید نظام‌مهندسی ساختمانی باشد.

 

وی با بیان این‌که سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی، از بانیان و دستگاه‌های اصلی حوزه ساخت‌و‌ساز است، اظهار داشت: با در نظر داشتن این جایگاه مهم، بدیهی است که ساختمان جدید این مرکز، باید از نظر شاخص‌های مختلف فنی، عمرانی و زیبایی، یک مدل ارزنده برای توسعه ابنیه در سطح شهر و استان باشد.

نجفی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها و ابنیه شهر، درست از لحظه احداث و استقرار، به بخشی از کالبد شهر تبدیل می‌شوند، از این رو، تک‌تک رویکردهای حوزه ساخت‌و‌ساز باید بر مبنای هویت بومی و شاخص‌های اصیل معماری اسلامی و ایرانی ایجاد شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: بخش مهمی از ثروت ملی کشور صرف برنامه‌های ساختمان‌سازی می‌شود، بنابراین در کنار بهره‌گیری از الگوهای موفق عمرانی کشورهای توسعه‌یافته در زمینه‌های فنی و عمرانی، باید از ایده‌های بومی و الگوهای معماری گذشتگان نیز به نحو احسن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ساختمان جدید سازمان نظام‌مهندسی باید ویژگی‌های شاخص یک ساختمان هوشمند، ایمن، زیبا و باهویت را دارا باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.