۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 320256

قدس آنلاین – سبزوار : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داورزن گفت: پنج هزار تن انار از باغهای این شهرستان برداشت شد که نسبت به حجم محصول سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۰ در صدی انار در داورزن

حسین تاج آبادی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه 170 هکتار از مجموع 200 هکتار باغ انار در داورزن بارور است و متوسط تولید انار از هر هکتار باغ تا 30 تن می رسد افزود :  بهترین نوع انار در روستای نهالدان این شهرستان تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد : بخشی از انار این شهرستان به کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و تاجیکستان صادر می شود.

وی نبود صنایع بسته بندی را از مهمترین مشکلات صادرات این محصول در داورزن ذکر کرد و اضافه نمود : نبود صنایع بسته بندی در منطقه سبب شده محصولات تولیدی کشاورزان برای فروش بهتر به تهران صادر شود.

تاج آبادی با اشاره به کلنگ زنی ناحیه صنعتی داورزن ابراز امیدواری کرد با استقرار هر چه سریعتر این ناحیه سرمایه گذاران در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی بخش کشاورزی این شهرستان فعال شوند.

وی معروفترین ارقام انار تولیدی داورزن را شامل  قند، لیلی، کبک شیشه ای، خزر و رباب شیراز عنوان کرد و در عین حال اظهار داشت : چهار هزار و 750 بهره بردار شهرستان بر روی 50 هزار هکتار مزرعه در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور داورزن فعالیت دارند. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.