قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: سیل هفته گذشته به کتابخانه های ایلام نیز رحم نکرد و خسارت های زیادی ببار آورد

سیل به کتابخانه های ایلام هم رحم نکرد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مراد جلیلیان با بیان اینکه کتابخانه مرکزی نیمه تمام ایلام نیز از خسارات سیل در امان نماند، اظهارداشت: سیل هفته گذشته به کتابخانه مرکزی ایلام که با پیشرفت 90 درصدی در آستانه بهره برداری قرار داشت، خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی نیمه کاره ایلام در مسیر سیل، پارکینگ و اتاق های آن دچار آبگرفتگی شدید شده است، افزود: علاوه بر این 200 میلیون ریال تجهیزات خریداری شده برای این کتابخانه شامل میز مطالعه و قفسه که در محوطه این مکان نگه داری می شد، دچار خسارت اساسی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام به آبگرفتگی و نم زدگی کتابخانه پروین اعتصامی مرکز استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در اثر سیل، کتابخانه پیامبر اعظم(ص) ایلام نیز دچار نم زدگی شده که ضمن خسارت به قفسه ها، 200 جلد کتاب آن نیز از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه بخش سیوان و شهر ارکواز نیز در اثر این سیل دچار آسیب شده اند، بیان داشت: این دو فضا نیز دچار نم زدگی و ترک خوردگی شده و برآورد میزان خسارت وارده به این فضاهای فرهنگی در دست اقدام است.

بارش شدید و بی سابقه باران در سه روز پایانی هفته گذشته در ایلام باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد شدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو شد که متأسفانه این حادثه چهار کشته و 20 مصدوم به جای گذاشت. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.