نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران گفت: تقرفه افکنی و ایجاد توطئه های مذهبی از مهمترین راهبردهای آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید و سلطه بر منطقه است.

اختلاف افکنی مهمترین راهبرد آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید است
 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق شامگاه سه شنبه در همایش برائت از شیطان بزرگ، مهمترین راهبرد آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه را ایجاد اختلاف مذهبی بیان کرد و اظهار داشت: آمریکا با ایجاد توطئه های مذهبی و اختلافات قومیتی در کشورهای اسلامی خاورمیانه به دنبال سلطه بر منطقه است.

وی یکی از راه های سیطره استکبار بر خاورمیانه را ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه مطرح کرد و ادامه داد: کشورهای مختلف خاورمیانه دارای اقلیت ها و قومیت های مختلفی هستند، استکبار با توجه به این موضوع سعی می کند این تفاوت ها را برجسته کرده و به همین واسطه در این کشور ها به ایجاد اختلاف و تفرقه بپردازد.

آمریکا به دنبال سلطه بر ثروت های خاورمیانه است

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران در جواب این سوال که چرا آمریکا با وجود دور بودن از خاورمیانه به دنبال سلطه بر این منطقه است، تأکید داشت: خاورمیانه دارای بیشترین ثروت کره زمین بوده و از همین رو استکبار جهانی به دنبال دستیابی به نفت و گاز و منابع مختلف در خاورمیانه است و به همین دلیل نیز قصد سلطه بر کشورهای منطقه را دارد.

شیخ عبدالله الدقاق یکی از دلایل استکبار برای حضور در خاورمیانه را تسلط بر شاهراه های استراتژیک منطقه عنوان کرد و گفت: خاورمیانه دارای راه های استراتژیک مختلف بوده و هر یک از این شاهراه ها دارای منابع مختلفی است؛ ۷۰ درصد نفت و گاز جهان در تنگه هرمز و تنگه باب المندب قرار دارد.

آمریکا به دنبال برچیدن نظام پادشاهی در کشورهای عربی است

وی افزود: منافع آمریکا در شرایط فعلی اینگونه تأمین می شود که تا سال ۲۰۲۵ باید نظام پادشاهی در کشورهای عربی برچیده شود تا با جایگزین کردن یک نظام جدید، منافع استکبار تأمین شود.

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران بیان داشت: آمریکا معتقد است اگر کشوری دارای منابع مختلف باشد به عنوان یک قدرت به حساب می آید و این موضوع برای آن ها خطرآفرین بوده و می تواند به منافعشان ضربه بزند، با توجه به این موضوع است که در شرایط فعلی با توجه به منابع ایران، آمریکا به دنبال نفوذ در جمهوری اسلامی است.

وی نفوذ آمریکا بر ایران را تحت عناوین مختلف مثل مذاکره، جنگ و تهاجم فرهنگی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای استقلال صد درصدی بوده و دشمن به دنبال این است که ایران در مسائل اقتصادی مستقل نباشد، با توجه به همین موضوع نیز رهبر انقلاب به اقتصاد مقاومتی اشاره می کنند.

حجت الاسلام الدقاق با تأکید بر اینکه استقلال فرهنگی مقدمه ایجاد استقلال سیاسی و اقتصادی است، تصریح کرد: آمریکا برای نفوذ در ایران، نقشه کشیده اما با تحلیل های دقیق رهبری، خواب استکبار برای سلطه کامل بر خاورمیانه و نفوذ در ایران، آشفته و پریشان شده است.

۸۰ درصد مردم بحرین، شیعیان مظلوم و بی دفاع هستند/ آمریکا به دنبال تقشه های شومی در منطقه است

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت کشور بحرین گفت: حدود ۸۰ درصد از مردم بحرین، شیعیان بی دفاع و مظلوم هستند و این افراد با تکیه بر مفاهیم اهل بیت برابر نظام های استکباری غربی و عربی ایستاده اند که این موضوع باعث ایجاد حساسیت های ویژه برای نظام سلطه شده است.

حجت الاسلام الدقاق افزود: آمریکا با گسترش پایگاه های نظامی در منطقه به دنبال تحقق نقشه های شوم خود در خاورمیانه جدید است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.