معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۱۰ درصد معتادان کشور را بانوان تشکیل می دهند که نسبت به مردان بسیار کم است.

مولاوردی: نرخ اعتیاد در میان زنان کشور نسبت به مردان بسیار کمتر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا شهیندخت مولاوردی شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: موضوع مهم این است که 62 درصد معتادان متاهل هستند و این می تواند تصویر و محیطی نامطلوب از کودکان و زنانی که با آنها زندگی می کنند، ترسیم و آنها را دچار آسیب کند.

وی اظهار کرد: سن اعتیاد در بین دختران نیز به 13 سال رسیده و الگوی مصرف نیز اکنون به سمت مواد صنعتی و روانگردان تغییر کرده که قابل تامل و جای نگرانی است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به برنامه های موجود برای کاهش این آسیب افزود: برخی دستگاه های اجرایی متولی این امر بوده و مستقیم درگیر موضوع هستند و ما طبق وظیفه ستادی خود هماهنگی ها و مدیریت ظرفیت ها را با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر در این خصوص انجام می دهیم.
مولاوردی همچنین گفت: با وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در مورد توانمندسازی زنان بهبود یافته تفاهم نامه هایی داریم.
وی ادامه داد: همه این فعالیت ها باید در چهارچوب وظایف و ماموریت های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و امکانات و اعتبارات مورد ارزیابی قرار گیرد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره دستاوردهای دولت نیز گفت: با توجه به مسئولیت هایی که نسبت به برنامه پنجم توسعه داشتیم و هنوز هم با توجه به این که در سال پایان برنامه پنجم قرار داریم، باید در چهارچوب قانون حرکت کنیم و بر همین اساس اهداف خود را بر اساس برنامه پنجم دنبال می کنیم.
وی ادامه داد: در قالب این برنامه، تفاهم نامه های متعددی را طبق ماده 230 قانون پنجم توسعه با دستگاه های اجرایی برای گروه های مختلف زنان با توجه به امکانات و اعتبارات در جهت توانمند سازی منعقد کرده ایم.
مولاوردی اظهار کرد: حتی برنامه ریزی هایی برای شناسایی و کمک به زنان روستایی، سرپرست خانوار، خانواده زندانیان، زنان زندانی و نیز زنان ساکن در سکونتگاه های غیررسمی و دختران بازمانده از تحصیل و واجب التعلیم با شناسایی مشکلات و چالش ها انجام شده است.
به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شامگاه چهارشنبه به منظور شرکت در اختتامیه پنجمین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی حوزه زنان و خانواده شمال غرب کشور وارد ارومیه شد.
دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، شرکت در نشست شورای اداری استان، حضور در آیین اختتامیه پنجمین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی حوزه زنان و خانواده شمال غرب، حضور در جمع بانوان نخبه آذربایجان غربی از برنامه های وی در مدت حضور یک روزه در ارومیه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.