رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ وحدت جهان اسلام و تقریب تأکید فراوان دارد و راه‌اندازی مجمع جهانی تقریب مصداقی بارز بر این نکته است.

ایران همواره بر حفظ وحدت جهان اسلام و تقریب تأکید دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، آیت‌الله محمدعلی تسخیری طی سخنانی در یکصد و هشتاد و ششمین نشست شورای عالی مجمع در بیروت اظهار کرد: اگر امت اسلامی واحد و یکپارچه نباشد ویژگی اصلی خود یعنی امت بودن را از دست می‌دهد و دیگر نمی‌تواند مدعی باشد که امتی واحد است.

وی با بیان این‌که «نزدیک کردن افکار و اندیشه‌ها یکی از راه‌های دست‌یابی به وحدت است» اظهار کرد: علاوه بر این، نیازمند وحدت در عمل نیز هستیم.

تسخیری اظهار کرد: قرآن کریم همه را به خردگرایی، عقلانیت، گفت‌وگوهای منطقی، برادری ایمانی، اندیشه مدارا و جستجوی نقاط مشترک حتی با غیر مسلمانان دعوت می‌کند و این همان چیزی است که ما در مجمع جهانی تقریب به دنبال آن هستیم.

رئیس شورای عالی مجمع اظهار کرد: شاید برخی بگویند صحبت از تقریب در زمانی که جهان اسلام سراسر درگیر فتنه و اختلاف است سخنی بیهوده باشد اما باید توجه داشت که مسئله وحدت و تقریب یک مسئله واقعی است که منسجم با روح انسانی است.

تسخیری تأکید کرد: فتنه‌ها و اختلافات کنونی جهان اسلام از سوی دشمنان ایجاد شده است و به زودی همه این تنش‌ها و اختلافات از بین خواهد رفت و دشمنان روسیاه خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.