قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: آیا می دانید که صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است؟ صبحانه کامل می تواند باعث تامین انرژی مورد نیاز بدن، تحریک متابولیسم و جلوگیری از خوردن تنقلات پرکالری در طول روز می شود.

با رعایت این ۴ توصیه در هر روز صبح لاغر شوید!

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ کاهش وزن کار بسیار مشکلی است زیرا نیازمند تغییراتی در سبک زندگی است و تلاش مداومی را برای حفظ نتایج آن می طلبد. در واقع، فرد باید سعی کند چربی های بدن را بسوزاند، تناسب اندام پیدا کند و به طور کلی کیفیت زندگی را بهبود بخشد.  

خوشبختانه، روش های مختلفی برای رسیدن به این هدف در زمان کوتاهی وجود دارد که البته نیازمند صبر و پشتکار است. اگر شما هم به دنبال روشی مؤثر هستید، حتما این 4 نکته را در هر روز صبح رعایت نمایید تا به وزن ایده آل برسید.

چرا هر روز صبح؟

عجله داشتن قبل از رفتن به محل کار و انجام امور منزل عللی هستند که مانع بهره مندی از ساعات صبح که زمان مناسبی برای سوخت و ساز چربی هاست، می شود. بدن در طول شب استراحت می کند و برای فعالیت های صبح روز بعد کاملا آماده است.

از زمان بیدار شدن تا چند ساعت بعد از صبحانه، بسیار راحت است که متابولیسم بدن را فعال کرد و ریزمغذی های مورد نیاز برای فعالیت های بدن در طول روز را تامین نمود. به همین خاطر است که رعایت برخی نکات در این زمان مؤثر است.

  • بیدار شدن زودتر

یک ساعت بیدار شدن زودتر از زمان معمول نیاز به تلاش زیادی دارد. اما اگر این رویه عادت شود، شما مرحله بسیار مهمی برای سوزاندن چربی ها را طی کرده اید زیرا بدن زمان نسبتا بیشتری را برای فعالیت های مختلف در اختیار دارد. در این فاصله می توانید کمی ورزش کنید، صبحانه کامل بخورید، آبمیوه تازه بنوشید و....

  • مصرف یک نوشیدنی فعال کننده بدن

سعی کنید عادات صحیحی را در پیش بگیرید و حداکثر استفاده را از این یک ساعت ببرید. پس از بیدار شدن یک آبمیوه طبیعی آماده کنید که به سم زدایی از بدن کمک کرده و متابولیسم را تحریک می کند.

آب ولرم با لیمو: لیمو تاثیر پاک کنندگی بالایی دارد که عملکرد اندام های تصفیه کننده بدن در شرایط مطلوب را بهبود می بخشد. آب یک عدد لیمو را فشار دهید و همراه با یک فنجان آب ولرم میل نمایید.

چای زنجبیل: این نوشیدنی خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و سم زدایی دارد که به رژیم لاغری کمک می کند. تکه ای زنجبیل تازه را در یک فنجان آب ولرم به مدت 10 دقیقه بگذارید و یک قطره آب لیمو نیز قبل از مصرف اضافه کنید.

  • ورزش کردن

پس از تقوین بدن با چنین نوشیدنی هایی حالا زمان آن رسیده که تمرین ورزشی انجام دهید.

دویدن: اگر فرصت و توان دویدن را دارید بسیار عالی است تا هر روز صبح حداقل 10 دقیقه بدوید.

پیاده روی: در صورت تمایل به پیاده روی می توانید 20 دقیقه با گام تند راه بروید. همچنین کمی دوچرخه سواری در این زمان نیز مفید خواهد بود.

برنامه ورزشی در منزل: علاوه بر تمرینات تقویتی سیستم قلبی عروقی، می توانید یک برنامه ورزشی در منزل انجام دهید که به سفت شدن، تقویت و تناسب بعضی از اندام های بدن کمک می کند. از جمله این تمرینات می توان به حرکات کششی و دراز و نشست اشاره کرد.

اگر قصد کاهش وزن دارید به هیچ وجه نباید صبحانه را از قلم بیاندازید زیرا مهم ترین وعده غذایی روز است. صبحانه کامل متابولیسم بدن را تحریک می کند و احساس سیری را تامین می کند که از مصرف بیش از حد تنقلات و افزایش کالری جلوگیری می کند.

صبحانه کامل باید شامل غلات، پروتئین، میوه، فیبرها و چربی ها باشد. به علاوه، آرام و خوب جویدن لقمه ها نیز بسیار مهم است تا بدن به خوبی ریز مغذی ها را هضم و جذب کند.

منبع: www.Ameliore ta sante.fr  

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.