رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر مشهد قبور در آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد طبقاتی می‌شود.

قبور بهشت رضا(ع) مشهد طبقاتی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محسن انتظاری هروی اظهار داشت: اکثر فوتی‌های شهر مشهد در بهشت رضا (ع) دفن می‌شوند و کسانی که در شمال، جنوب و غرب مشهد ساکن هستند باید برای رسیدن به این آرامستان فاصله زیادی را طی کنند که این موضوع سبب مشکلات فراوانی برای مردم شده است.

وی افزود: با این ضرورت آرامستان بهشت رضوان در غرب مشهد مورد توجه ما قرار گرفت و فاز اول این آرامستان روزهای پایانی احداث خود را می‌گذراند.

انتظاری هروی بیان کرد: اگر دستیابی به آرامستان بیشتر و بهتر باشد قطعاً برای انسانها نیز عبرت‌آموز است و این عبرت‌آموزی در زندگی انسان‌ها تاثیرگذار است حتی با تأکید بر این موضوع ما در حال برنامه‌ریزی برای احداث آرامستان‌های کوچک در مرکز شهر مشهد با حفظ مسایل زیست‌محیطی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مجموعه 188 هکتاری آرامستان بهشت رضوان که قابل توسعه نیز است و در مسیر کنارگذر شمالی مشهد قرارگرفته و با پیش‌بینی‌های انجام‌شده دارای 3 مسیر دستیابی است که باید مسئولان استانی درزمینهٔ دسترسی‌های آن به شهرداری کمک کنند.

وی عنوان کرد: باید بهشت رضوان به مجموعه فرهنگی و خدماتی تبدیل شود که حتی در بخش فرهنگی آن شاهد بهره‌برداری بیشتر نیز باشیم و بر این اساس توصیه ما این است که آغاز دفن در آرامستان بهشت رضوان با تدفین شهدای مدافع حرم و یا شهدای گمنام 8 سال جنگ تحمیلی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: جمعیت شهر مشهد رو به افزایش است و در آینده نیز ما پیش‌بینی حضور 100 میلیون زائر را نیز کرده‌ایم که بخش خدماتی و تدفین اجساد موضوعی مهم و ضروری است که با آینده‌نگری باید برای 50 تا 100 سال آینده پیش‌بینی لازم شود.

وی یادآور شد: بر همین اساس شهرداری مشهد لایحه‌ای را تنظیم و به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه داده که در بهشت رضوان و بهشت رضا (ع) را بیش از یک دفن در یک بخش داشته باشیم و درواقع قبور طبقاتی شود که این موضوع در حال بررسی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.