قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در سال جاری یک میلیون رأس دام سبک بر علیه بیماری طاعون در استان ایلام واکسینه شدند.

واکسیناسیون یک میلیون رأس دام سبک علیه بیماری طاعون در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، وهاب پیرانی با بیان اینکه با توجه به اینکه در سنوات گذشته کانونهایی از بیماری PPR در سطح استان مشاهده شده بود، اظهارداشت: بر همین اساس و با توجه به شیوع بیماری در حیات وحش استانها و بروز تلفات، از ابتدای سالجاری برنامه ریزی لازم برای ایجاد حداکثر پوشش واکسیناسیون جمعیت دامهای حساس استان با اولویت کانونهای بیماری در سالهای گذشته، مراکز تجمع دام، دامهای عشایر کوچرو و دامهای اطراف مناطق حفاظت شده انجام پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تعداد یک میلیون راس دام سبک بر بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده است، افزود: با تلاش همکاران سخت کوش در اکیپهای عملیاتی دامپزشکی و همکاری بخش خصوصی تاکنون بالغ بر یک میلیون راس دام بر علیه بیماری واکسینه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام واکسیناسیون   PPR دام های سبک را رایگان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از یک میلیون و 400 هزار راس دام سبک علیه این بیماری در سطح استان واکسینه شوند.

گفتنی است بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا خسارات اقتصادی قابل ملاحظه ای در جمعیت دامی به وجود می آورد، لازم بذکر است که اولین مورد بیماری PPR در کشور در سال 1373 در دو گله در استان ایلام گزارش و به تایید آزمایشگاهی رسید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.