هاز سوي واحد مشاوره با رويكرد ديني اداره پاسخگويي به سوالات ديني حرم رضوي، كارگاه مشاوره «ارتباط موثر وسازنده با نوجوان» وي‍ژه زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع) برگزار شد.

كارگاه مشاوره «ارتباط موثر وسازنده با نوجوان» برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، «حميده شعاعي»؛ کارشناس و مشاوره تربیتی و خانواده، در کارگاه تخصصی «ارتباط موثر و سازنده با نوجوان»، موضوعاتی چون مراحل مختلف رشد كودك و نوجوان، تغييرات مهم در دوران نوجواني،‌ توجه و گرايش شديد به جنس مخالف و ويژگي هاي مهم دوران نوجواني را مورد بررسی قرار داد.

این کارگاه در مرکز واحد مشاوره دینی واقع در سردر غربی و با حضور بیش از 50 نفر از زائران و مجاوران در قالب دو ساعت برگزار شده است.

حميده شعاعي در این کارگاه با اشاره به اینکه مراحل رشد انسان دوران مختلفي دارد و والدين بايد به آن شرايط آگاهي لازم داشته باشند، گفت: دوره نوجواني دوره مهمي در مرحله رشد انسان بشمار مي رود، نوجوانان در اين دوره از همه لحاظ دچار دگرگوني هستند و به شدت نياز به كمك دارند.

وی در ادامه با بيان اينكه نوجوان در اين دوره افزون بر تغيير جسمي از لحاظ فكري، اخلاقي و عاطفي هم دچار تغيير مي شود، اظهار کرد: اگر در دوره نوجواني به نوجوان كمك صحيح و به موقع شود، نوجوان خودش و جايگاهش را به خوبي مي شناسد و در اين راستا مي تواند دوره جواني خوبي هم داشته باشد.

این استاد دانشگاه با تاكيد بر اينكه نوجوانان در اين دوره گرايش شديد به دوستان و جنس مخالف پيدا مي كنند، عنوان داشت: دوران نوجواني عواطف بر عقل غلبه دارد، به همین دلیل خانواده ها بايد با شناخت منطقي و درك كامل، نوجوان خود را هدايت كنند.

این مشاور خانواده در ادامه استقلال يابي و هويت يابي را از خصوصيات ديگر دوره نوجواني برشمرد و گفت: والدين براي اينكه بتوانند در كنار نوجوان باشند بايد نزد نوجوان محبوب بوده تا مقبوليت لازم را براي نوجوان پيدا كنند.

وی اظهار داشت: شنونده خوبي براي نوجوان بودن، همدلي با نوجوان، عدم مقايسه نوجوان با دوستان، عدم بازگويي نقاط ضعف و ارائه مسئوليت به نوجوان از مراحل رسيدن به اين محبوبيت بشمار مي رود.

لازم به ذکر است؛ از سوی واحد مشاوره اداره پاسخگویی به سوالات دینی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در دو قالب فردی و گروهی خدمات مشاوره ارائه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.