پیشنهاد سردبیر

عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی گفت: اکنون بیش از۳۵ هزار بیمار پیوند کلیه با همکاری این انجمن و تلاش های خستگی ناپذیرتیم های پزشکی و پرستاری درکشور انجام گرفته که به همین خاطر ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه پیوند کلیه است.

ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در پیوند کلیه است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، داریوش آرمان با بیان اینکه هم اکنون بیش از هشتاد هزار بیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش 170 شعبه و نمایندگی این انجمن در سراسر کشور هستند، افزود: بدون شک با توجه به مشکلات انباشته شده در سال های گذشته و کم توجهی های جدی به توسعه بخش ها و مراکز دیالیز و پیوند در کشور انتظارمی رود نوسازی، بازسازی و تجهیز و راه اندازی بخش های جدید نیز دراولویت های دولت،مسولان وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس قرار گیرد.
دبیرسابق هیات مدیره انجمن بیماران کلیوی اظهارکرد: با توجه به رشد سریع سالمندی جامعه ایرانی و نیز وجود میلیونها بیمار مبتلا به دیابت، فشارخون و بیماری های ژنتیکی کلیوی درکشور، سالانه دستکم شاهد رشد سالانه پانزده درصدی بیماران حاد کلیوی هستیم.
وی افزود: به همین خاطرتوجه به پیشگیری از بیماریهای کلیوی و فراهم کردن زیرساخت های لازم بهداشتی، مراقبتی و درمانی به خصوص در زمینه پیوند کلیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
آرمان ادامه داد: با توجه به اینکه انجمن بیماران کلیوی بنیانگذار پیوند از مرگ مغزی در کشوراست و همواره در زمینه ترویج فرهنگ اهدای عضو ازمرگ مغزی پیشتاز بوده است بدون شک گسترش روزافزون فرهنگ اهدای عضو از این طریق از اولویت های مدیران و دست اندرکاران انجمن در سراسر کشور بوده و هست.
وی با بیان اینکه هم اکنون نیمی از پیوندهای کلیه در کشور از طریق مرگ مغزی و نیمی دیگر نیز از طریق پیوند زنده به زنده صورت می گیرد، افزود: همزمان با آغازهفته حمایت از بیماران کلیوی ( 23- 30 آبان)، همایش مدیران این انجمن با حضور قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت­ های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه ­ های حوزه سلامت کشور و جمعی از مسئولان برگزار می شود.
آرمان گفت: بیست و یکمین همایش مدیران انجمن بیماران کلیوی امسال و در آستانه هفته حمایت از بیماران کلیوی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مصطفی قاسمی رئیس فقید انجمن و به میزبانی انجمن بیماران کلیوی استان بوشهر برگزار می شود.
وی افزود: در این همایش که روز چهارشنبه 20 آبان با حضور جمعی از مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی برگزار می شود مهمترین مشکلات بیماران کلیوی کشور، چالش ها، فرصت ها و نگاه به آینده و برنامه های مهم در این باره مورد بحث و تبادل نظر مدیران انجمن و مسئولان قرارخواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.