قدس آنلاین یزد - فرماندار تفت گفت :در مقوله کتابخوانی باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنیم که تمامی افراد جامعه هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی را باتمام وجود احساس کنند و هر گوشه ای از شهر نمودی از کتاب و کتابخوانی باشد.

 مردم باید هفته کتاب و کتابخوانی را با تمام وجود احساس کنند

به گزارش قدس آنلاین از یزد، محمود زارع در جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان تفت اظهار داشت : کتاب دوست مهربان است و با انسان حرف می زند باید کودکان و نوجوانان را از گروه های مجازی و اینترنت به سمت کتاب سوق دهیم، یارمهربان نباید فراموش شود.

وی افزود: مهمترین کار علاقه مند کردن دانش آموزان به کتاب است و معلمان باید با کتاب مأنوس شوند تا بتوانند دانش آموزان را ترغیب به کتابخوانی و مطالعه کنند و به آنها بیاموزند در پرتوی کتابهای درسی سایر کتابها می تواند معلومات بیشتری را برایشان به ارمغان بیاورد.

زارع با اشاره به جشنواره روستای دوستدار کتاب تصریح  کرد: برای اینکه بتوان روستایی را به عنوان یک روستای دوستدارکتاب معرفی کرد باید برای آن طرحی ابتکاری ومتفاوت ارائه کرد به عنوان مثال طرحی شبیه نشست کتاب خوان که هم محتوای مناسبی دارد وهم طرحی نو وجدید است.

فرماندارتفت خاطرنشان ساخت : باید تمام مولفه های کتاب وکتابخوانی رادر یک روستای دوستدارکتاب پیاده کنیم تاخروجی مورد نیاز را ازآن بگیریم به شرطی که محتوای این مولفه ها جذاب و نتیجه بخش باشد.

"هادی قاسمی"در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کتابخانه های شهرستان و همچنین مصوبات جلسه گذشته انجمن کتابخانه های شهرستان، موضوع این نشست را برنامه ریزی جهت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تکریم مقام کتابداران درشهرستان و بررسی فراخوان معرفی روستای دوستدارکتاب بیان کرد و اظهارداشت: همه ساله از 23 الی30 آبان ماه به عنوان بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی انتخاب شده است.

وی به بیان برنامه های اداره کتابخانه های شهرستان تفت در هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی و تکریم مقام کتابدار پرداخت و افزود: امیدواریم در این هفته با همکاری سایر ارگان های فرهنگی شهرستان و اعضاء انجمن کتابخانه ها، کتاب و کتابخوانی را برای افراد جامعه ملموس تر کنیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تفت به برنامه های مهم این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: تجلیل از کتابخوانان و کتابداران برتر شهرستان، عضویت رایگان در کتابخانه ها و دیدار با امام جمعه از جمله برنامه پیش بینی شده برای این هفته است البته برنامه های دیگری نیز برای این هفته در حال تدوین است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.