علی محمدزاده: قدس ویژه خراسان - معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: به جای آنکه پروژه‌های متعددی را تعریف و نیمه‌تمام رها کنیم، اولویت خود را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پیشین قرار داده‌ایم.

سرمایه گذاری فرانسوی ها و چینی ها در مشهد

محمدرضا مزجی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که آیا در دو سال گذشته پروژه زیرساختی در شهر به مرحله اجرا درآمده است، افزود: واگذاری ارزش‌های اقتصادی به سرمایه گذاران بخش پروژه‌های زیرساختی یکی از سیاست‌های اصلی معاونت است، ولی برای پرهیز از افزایش شمار پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر ابتدا تکمیل پروژه‌هایی چون کمربند جنوبی، راستگرد پل نوغان، خطوط 2 و 3 قطار شهری در دستور است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر پروژه‌هایی مانند پارکینگ زیرسطحی میدان جانباز و پارک ملت هم طراحی شده، اما عملیات اجرایی هیچ پروژه زیرساختی در این حوزه‌ها شروع نشده است.

وی در بخش دیگری از این جلسه به فروش سهم‌الشرکه شهرداری در پروژه‌های مشارکتی اشاره کرد و گفت: تاکنون سهم الشرکه شهرداری در یازده پروژه فروخته شده و 15 پروژه دیگر باقی مانده که آماده واگذاری آن به شرکا و خریداران هستیم. همچنین 45 تفاهمنامه جدید امضا شده است.

مزجی در بحث جذب سرمایه‌گذار خارجی هم اظهار داشت: گفت‌و‌گوهایی با سرمایه‌گذار چینی داشته ایم که اعلام آمادگی کرده در خطوط قطارشهری سرمایه‌گذاری نماید (تا سقف یک میلیارد دلار) و با سرمایه‌گذاران فرانسوی هم صحبت‌‌هایی شده که ما در پاریس پروژه‌هایی را اجرا کنیم و آن‌ها هم در مشهد چند پروژه را اجرا کنند.

وی همچنین از تحقق 35 درصدی بودجه معاونت اقتصادی در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: این رقم در سال 93 بیش از 9 درصد بوده، اما هنوز به تصویب شورا نرسیده است، همچنین طرح سهام پروژه شرکت مادر تخصصی زائر در مراحل پایانی تصویب است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد درخصوص مصوبات اخذ شده از شورا در بخش پروژه‌های مشارکتی هم گفت: طی دو سال گذشته 9 مصوبه برای پروژه مشارکتی از سوی شورا داشتیم که دو مورد آن در مراحل اولیه اجرا هستند، ولی هفت مورد آن در مرحله جذب سرمایه‌ گذار است. در همین بخش طرح بزرگ مسکن فیروزه را داریم که براساس آن هزار و 400 واحد مسکونی در منطقه سیس‌آباد مشهد ساخته خواهد شد، البته هنوز این طرح مراحل نهایی خود را طی نکرده است.

* سرخط چند خبر

- در این نشست، پرسش‌های متفاوتی از سوی خبرنگاران طرح شد که در ادامه به پاسخ‌های داده شده اشاره می‌شود

- شناسایی و شناسنامه‌دار شدن 500 ملک شهرداری با کاربری‌های متفاوت در 6 منطقه شهرداری

- فروش هزار میلیارد تومان سهم الشرکه شهرداری در پروژه‌های مختلف از سوی شورای شهر در مرحله تصویب است.

- مصوبه شورا برای احداث یک برج 52 طبقه اخذ شده است.

- دومین پروژه بزرگ مشهد به لحاظ ریالی به مبلغ 168 میلیارد تومان مربوط به ایستگاه الندشت است که سرمایه‌گذار مکلف است 80 میلیارد تومان را در خط دو و بویژه ایستگاه الندشت قطارشهری هزینه کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.