گروه سیاسی- آرش خلیل‌خانه: محسن هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ما، در بازدید از غرفه «روزنامه قدس» در نمایشگاه مطبوعات گفت: امیدواریم بتوانیم بین اصلاح طلبان معتدل، اصولگرایان و طیف اعتدال گرایان نزدیک به دولت ائتلاف بر قرار کنیم.

امیدواریم  با «رهروان»  به ائتلاف  برسیم

وی افزود: اعتدال گرایان نزدیک به دولت و رهروان ولایت بدلیل شرایط بحرانی کشور و ضرورت عبور از این وضعیت می‌توانند با هم ائتلاف کنند که در این صورت امکان ائتلاف همه نیروهای معتدل در دو جناح وجود دارد.

هاشمی در پاسخ این پرسش که آیا علی لاریجانی اصولگرایان را رها کرده و به سوی اصلاح طلبان خواهد آمد، گفت: می توانیم افرادی مشترک در فهرست‌هایمان داشته باشیم. تا مجلس پنجم هم این رویه وجود داشت و اکنون هم می‌شود این روش را احیا کرد.

وی در باره اینکه اصلاح طلبان با چه معیار و خط کشی رهروان را معتدلین اصولگرایان می‌دانند، گفت: من نمی‌گویم آن‌ها معتدل هستند، اما چهره‌های معتدل در این طیف وجود دارند.

محسن هاشمی درباره شایعه توافق اصلاح طلبان و کارگزاران برای قراردادن وی در ابتدای فهرست خود، با تأکید بر اینکه سر فهرست نیستم و نمی خواهم باشم، افزود: من حتی برای آمدن در انتخابات هم اصراری ندارم و اگر دوستان صلاح بدانند شرکت می‌کنم و همین که در فهرست باشم خوشحال می‌شوم.

   میرتاج الدینی: دولتی ها مجلس آینده را به دست نمی گیرند

محمد رضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی دولت دهم و چهره نزدیک به محمود احمدی نژاد  معتقد است سه ضلع جریان اصولگرایی در این دوره از انتخابات بر خلاف انتخابات گذشته به ائتلاف کامل و فهرست واحد خواهند رسید.

این چهره اصولگرا که روز گذشته میهمان غرفه قدس در نمایشگاه مطبوعات بود به خبرنگار ما گفت: اضلاع سه گانه اصولگرایان یعنی جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه ایثار گران انقلاب اسلامی و جبهه پایداری در این دوره اهداف و اشتراکات زیادی دارند و در مقابل جریان اصلاح طلبان که تلاش دارند در این دوره رقابت جدی را انجام دهند به وحدت خواهند رسید، زیرا این یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: به احتمال زیاد دولت بتواند اقلیتی را در مجلس دهم به دست آورد که از اقلیت مجلس فعلی قوی‌تر خواهد بود، اما سکان مجلس دهم همچنان در دست اصولگرایان باقی خواهد ماند.

  غرضی: مجلس جای خود را به دولت داده است

محمد غرضی تأکید کرد، مجلس دهم مجلسی معتدل و با عقبه اجتماعی بسیار قوی خواهد بود.

وی که از غرفه «روزنامه قدس» در نمایشگاه مطبوعات بازدید می‌کرد،  به خبرنگار ما گفت: مجلس آینده باید از این توانایی برخوردار باشد که در کشور تعادل و پایداری برقرار کند. وی با انتقاد از کارایی کم و سیاسی کاری احزاب و فراکسیون‌های حزبی و جناحی در مجالس گفت: احزاب ما دارای عقبه اجتماعی نیستند و چون خود را مدیون و وابسته به مردم نمی‌دانند، اهداف سیاسی خود را دنبال می‌کنند و این به جایگاه و قدرت نظارتی و تقنینی مجلس  و جایگاه آن ضربه زده است وزمینه آن را فراهم کرده تا در دو دهه گذشته مجلسی که به تعبیر امام(ره) در رأس امور بود، جای خود را به دولت در رأس امور بدهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.