قدس آنلاین:مدیر کل کمیته امدادامام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در هفت ماهه سال جاری ۱۱۷ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان بافته شده است.

۱۱۷تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی بافته شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، عباس اهرابی دستاورد مددجویان از فروش این تولیدات را بیش از دو و نیم میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده و هم اکنون بیش از 689 نفر از مددجویان در این حوزه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح های قالیبافی است، گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد مربوطه معرفی می شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه امسال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تعداد 117تخته فرش به متراژ 07/488 مترمربع فرش بافتند ادامه داد: این تعداد تخته فرش توسط مرکز خریداری شده است.

اهرابی در بخش دیگری از سخنان خود به تولیدات صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: در 7 ماهه امسال بیش از 43 طرح صنایع دستی با اعتبار یک میلیارد و 789 میلیون ریال به اجرا در آمده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.