قدس آنلاین: رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از بررسی قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: این قانون برای مقابله با شبه اخبار شبکه های اجتماعی و موبایلی است.

بررسی قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در دولت تدبیر و امید

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جدایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی روابط های ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه اخبار این سازمان از جنس خبر نیست افزود: روابط عمومی ها نقش مهمی در افزایش میزان مشارکت دادن مردم در فعالیت های آموزش و پرورش دارند به طوری که آنها می توانند نظرات مسوولین و مردم را به یکدیگر منتقل کرده و فضای دو سویه ای را ایجاد کنند.

او با اشاره به اینکه روابط عمومی ها نقش مهمی در ایجاد فضای سالم رقابتی اخبار جامعه ایفا می کنند تصریح کرد: در حال حاضر عمده چالش هایی که روابط عمومی ها با آن مواجه هستند را می توان پارادوکس عرصه خبر و تقاضا برای خبر، چالش های اخبار پیامکی و حاکمیت رسانه های جریانی و ارگانی برشمرد.

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، شبکه های اجتماعی و موبایلی با انتشار اخبار پیامکی خود در جهان به افزایش موضوعاتی مانند شبه خبر دامن می زنند که این موضوع باعث عدم اطلاع رسانی مناسب و صحیح می گردد.

جدایی همچنین با ابراز خرسندی از فعالیت های مناسب اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اطلاع رسانی و ارائه اخبار مناسب آن به جامعه تاکید کرد: روابط عمومی ها دائما باید تلاش کنند که شکاف روابط عمومی ها را کاهش دهند زیرا در صورت رفع این مشکل، جامعه نیز دچار شکاف عمیق می شود.

او تصویب و اجرا شدن قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در دولت تدبیر و امید را عاملی برای ایجاد توازن میان روابط عمومی ها و اخبار شفاف جامعه عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.