قدس آنلاین _ شهرزاد حسینی_نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: باید برای بازار داخلی کشور استاندارد اجباری زعفران تدوین شود.

استاندارد اجباری زعفران تدوین شود

غلامرضا میری در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین در مشهد مقدس، اظهار داشت:  مقدار زیادی از زعفران‎هایی که هم اکنون در بازار مشهد توزیع می‌شوند به صورت زیرزمینی بسته بندی شده و چون نظارتی بر آنها وجود ندارد تقلباتی نیز در آنها وجود دارد.

وی با اشاره به وجود استاندارد اجباری برای زعفران صادراتی، تصریح کرد:  این نوع از استاندارد باید برای مصرف داخلی نیز تدوین شود به این دلیل که کشور ایران حدود 25 درصد از زعفران تولیدی را مصرف می کند و در واقع یکی از بزرگترین مشتریان این محصول مردم کشور هستند که در برخی از موارد سلامت آنها تحت ثأثیر قرار می گیرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم اکنون وجود دلال‌ها در بازار زعفران به حدی است که قیمت بازار را کنترل کرده و مشلاتی را در حوزه صادرات و تولید به وجود آورده‌اند.

میری ادامه داد: برای بهبود شرایط در بهره برداری از زعفران باید دست دلال‌ها از این محصول کوتاه شود زیرا مشکلاتی که این دسته به وجود می‌آورند اعتبار محصول ایرانی را زیر سؤال می‌برد.

وی با اشاره به بالا بودن ارزش افزوده تولید زعفران، بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در تولید زعفران وجود دار نیاز کم آن به آب است که با توجه به بحرانی که در این زمینه وجود دارد این مسئله یک مزیت بزرگ به حساب میآید.

نایب رئیس شورای ملی زعفران افزود: همچنین مواد مؤثرهای در این گیاه وجود دارد که مصرف آن به صورت مداوم سبب دور شدن بسیاری از بیماریها از انسان می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.