قدس انلاین: تابحال درخبرهای منتشرشده از سوی رسانه ها ، خبرهای زیادی درباره مصرف مواد مخدر یا حمل ان توسط چهره های مطرح جهانی مخابره شده است ؛ خبرهایی که نشان میدهد فلان سیاستمدار یا فرزندش یا بهمان هنرپیشه یا همسرش یاحتی ورزشکاران بزرگ درحالیکه مقداری مواد مخدر همراه داشته اند درفرودگاه بازداشت شده اند ، اما این میزان ازچند گرم تا حداکثر چندین گرم متغیر بوده است .

بازی خنده دار جنگ افروزی آل سعود درمنطقه وتهمت زدن به ایران /دست سعودیها دردست موساد برای تداوم بن بست سیاسی درلبنان/ نقش مثبت ایران درمنطقه حامیان تروریستهارا عصبانی کرده است

اما طی روزهای گذشته خبری منتشر شد که باعث شد همه کسانی که قبلا به دلیل حمل مواد مخدر بازداشت شده بودند احساس روسفیدی کنند، دستگیری شاهزاده سعودی درفرودگاه لبنان با 2تن مواد مخدر که مدعی بود برای مصرف شخصی اش است .

دراین حال سعودیهای با فشارهایی که دیگر درخفا نیست و ازپشت پرده به روی پرده امده دستگاه قضایی لبنان را تهدید کرده و خواستار بازپس دادن این شاهزاده قاچاقچی شده اند. این درحالی است که یکی از دلایل اصلی بن بست سیاسی دراین کشور نفوذ آل سعود بوده و همگان بخوبی میدانند که انها هستند که با حمایت از تندروهای این کشور وبرخی سیاستمداران باعث شده اند تا دولت قانونی شکل نگرفته وبیروت همچنان درالتهاب باشد.

این درحالی است که دخالتهای سعودیها منحصر به لبنان نیست و کشور همسایه یعنی سوریه حدود 5 سال جنگ و خونریزی را با تروریستهایی که از دلارهای سعودی تغذیه میشوند پشت سرگذاشته واکنون که با ائتلاف روسیه وایران با دولت سوریه ولبنان عرصه بر انها تنگ شده انگ دخالت به ایران میزنند تا شاید وفقط شاید نزد دیگر کشورها صدای این تشت رسوایی از بام افتاده راکمتر کنند.

شیخ نبیل قاووق معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با بیان این که « سعودی ها با تجهیز تروریست های تکفیری به انواع سلاح و مهمات عامل طولانی شدن جنگ ها در منطقه از جمله سوریه ، یمن و عراق هستند»، تاکید کرد: اجازه نمی دهیم لبنان به امارت داعش و امثال آن تبدیل شود.

وی با بیان این که « به شکست دادن داعش و امثال آن اصرار داریم»، خاطرنشان کرد: باید با گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش در داخل مرزها و خارج مرزهای لبنان بجنگیم.

وی در عین حال تاکید کرد: هرگز آن روز نخواهد رسید که به داعش و امثال آن اجازه دهیم لبنان را تهدید و آن را به گذرگاه و یا مقر خود تبدیل کنند زیرا ما بزرگترین معادله را در اختیار داریم و آن معادله ارتش ، ملت و مقاومت است.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله گفت: لبنان که در مقابل تجاوزهای صهیونیست ها همواره پیروز شده ، امروز ههم قادر است در رویارویی با متجاوزان تکفیری آنها را شکست دهد و میدان های نبرد بر این موفقیت ها شهادت می دهند.

وی اظهارداشت: سیاست سعودی ها در سوریه به ویژه مجهز کردن عناصر مسلح به انواع سلاح و مهمات به خطری حقیقی و مستقیم علیه لبنان تبدیل شده است.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان کرد: گروه 14 مارس باید یک موضع ملی به نفع منافع لبنان اتخاذ کند نه این که به دست درازی ها و گسترش داعش دل ببندد و یا مانند گذشته به جای دفاع از منافع لبنان به حمایت از سیاست های سعودی ها مبادرت کند.

شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: سیاست سعودی ها موجب طولانی شدن جنگ ها و شروع فتنه ها و امروز به فاجعه ای برای منطقه و امت عربی و اسلامی تبدیل شده است.

شیخ نبیل قاووق گفت: ما باید با این سیاست های خصمانه سعودی ها و تصمیم آنها برای دخالت در امور داخلی لبنان مقابله کنیم.

***اتحاد رژیم سعودی با موساد علیه لبنان

درهمین حال مدیرکل امور بین الملل مجلس با تاکید بر اینکه درگیری با رژیم صهیونیستی و استکبار درگیری همه جانبه است،گفت:رژیم دیکتاتور سعودی به دنبال تخریب در اکثر کشورهای عرب مسلمان است.

حسین شیخ الاسلام درواکنش به شناسایی و انهدام شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) توسط ارتش لبنان و نیروهای حزب الله،گفت: صهیونیست‌ها به هیچ عنوان خواهان ثبات و آرامش درلبنان نیستند،زیرا نیروهای امنیتی لبنان این رژیم را بارها شکست داده و ازاین کشوربیرون کردند؛ همچنین نیروی عظیم حزب الله در لبنان با هدف نابودی صهیوینیست ها اقدامات بسیاری را با موفقیت دراین جهت انجام داده است.

مدیرکل اموربین الملل مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه صهیونیست ها از هر وسیله ای استفاده می کند تا استقرار درلبنان حاصل نشود،افزود:به طورحتم صهیونیست ها با حمایت ازتروریست ها به دنبال اجرای اهداف و مقاصد خود در لبنان هستند، به عبارت بهتر ایجاد تروریسم و پشتیبانی از تروریست ها ازسیاست های صهیونیست ها بوده است که متاسفانه برخی کشورهای منطقه و بعضی ازکشورهای غربی نیز این سیاست ها را اجرایی کردند.

وی تاکید کرد: تروریسم در لبنان درمقاطع مختلفی علیه حزب‌الله لبنان،ارتش و برخی احزاب این کشور عملیات بسیاری را انجام داده که متاسفانه منجر به شهادت جمع کثیری از مسلمانان و مردم این کشورشده است،اما دولت لبنان،حزب الله و احزاب این کشور متعهد به جنگ با تروریست‌ها شدند.هرچند که رژیم صهیونیستی با همراهی عربستان درحال حاضر ازهرروشی مانند بمب گذاری و ترورهای کور استفاده می کند تا استقرار،امنیت و ثبات را در لبنان مختل کند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه مهم ترین و اصلی ترین دستاویزصهیونیست ها استفاده ازجاسوس ها و شبکه های جاسوسی است، تصریح کرد: خوشبختانه از نظر اطلاعاتی سربازان و رزمندگان حزب‌الله لبنان از قدرت بسیاری برای ریشه کن کردن شبکه‌های جاسوسی برخوردار هستند؛ اما باید به این نکته تاکید کرد که درگیری با رژیم صهیونیستی و استکبار درگیری همه جانبه بوده که یک نوع آن درگیری اطلاعاتی است.

مدیرکل اموربین‌الملل مجلس شورای اسلامی درخصوص جلوگیری ازتشکیل دولت درلبنان توسط احزاب مزدور سعودی،افزود: متاسفانه رژیم شاهنشاهی سعودی فقط قدرت تخریب داشته و به دنبال سازندگی نیست، البته باید به این نکته اشاره کرد که رژیم آل سعود تروریسم را ایجاد کرده و به همین واسطه تا کنون زیرساخت های کشورهای بسیاری ازجمله یمن را به ورطه نابودی کشانده است. موج دموکراسی خواهی و مردم سالاری دربحرین به دلیل ترس دیکتاتورهای عرب  دچار مشکلات بسیاری شده و به دنبال آن استقرار وامنیت درعراق و سوریه نیز ازبین رفته است،بنابراین رژیم سعودی درلبنان نیزبه دنبال تخریب است.

***امارات،قطر و عربستان درمنطقه دخالت می کنند

دراین حال نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امارات از اربابش عربستان سعودی پیروی می کند اما فراموش کرده اند که آنها با اتحاد قطر به جان کشورهای منطقه افتاده اند.

منصورحقیقت پور درگفت و گو با خانه ملت با اشاره به صحبت های اخیر رئیس پلیس دبی درخصوص دخالت ایران در کشورهای عربی گفت:این ادعاها در شرایطی صورت می گیرد که دخالت عربستان سعودی در امور داخلی کشورهای منطقه هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: مگر ایران که به یمن حمله کرده است؟ مگر ایران در عراق بمب گذاری می کند؟ مگر ایران است که 150 هزار نفر در سوریه را می کشد؟

به گفته این نماینده؛کشورهای عربی متحد با عربستان،سوراخ دعا را گم کرده و به اشتباه ایران را مقصر بحران های منطقه معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه دخالت‌های عربستان ،قطر وامارات در امور کشورهای دیگر منطقه را همه شاهد هستیم، اظهارداشت:آنها باید بدانند که بالاخره آمریکایی‌ها از این منطقه خواهند و آنها می مانند و مردم منطقه.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه پلیس دبی در حد و اندازه ای نیست که در باره ایران اظهارنظر کند،تصریح کرد: این اظهار نظرها برای فضاسازی و ایران هراسی است، آنها هر کاری که ارباب‌شان عربستان سعودی بگوید آنها انجام می دهند.

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه اعتقادی ما برقراری صلح و آرامش در کشورهای مسلمان است و به عنوان مسلمان وظیفه داریم در این جهت تلاش کنیم.

باقر حسینی ،با اشاره به اینکه آمریکا در تمام دنیا به دنبال تامین منافع خود است گفت: در  افغانستان، عراق، لبنان و سوریه سعی کرده است برای رسیدن به اهدافش هر جنایتی را توجیه کند و از هر وسیله استفاده کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما نگاه ایران به مسایل منطقه صلح آمیز آمیز و کمک به پیشرفت ملت های منطقه است.جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد همدلی برای زندگی عزتمندانه در کمال صلح است که با نگاه آمریکا کاملا متفاوت  است.

حسینی اظهار داشت: ما به دنبال جنگ ملت ها نیستیم و در کشورهای اسلامی و منطقه می خواهیم با دولت مردمی که اهداف ملی کشورشان را تامین کند همراه باشیم  و هر آنچه برای کمک به این کشورها جهت صلح لازم است انجام دهیم.

این نماینده مجلس نهم ثبات در منطقه را موجب آرامش جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: از طرف دیگر باید به این نکته نیز اشاره کنیم که نگاه اعتقادی ما نیز برقراری صلح و آرامش در کشورهای مسلمان است و به عنوان مسلمان وظیفه داریم در این جهت تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تهران خواهان استفاده از نفوذش برای گسترش صلح و ثبات در منطقه است ادامه داد: همکاری با کشورهای منطقه ما را قادربه حل مشکلاتشان و مبارزه با تروریسم می کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال حل مشکلات در برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه است و در این رابطه معتقد است تصمیم گیرنده در زمینه آینده این کشور مردم سوریه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیرانوند سیمانی IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    کشور عزیزمان رکوردار قاچاق مواد مخدر است اخیرا سه نفر ایرانی در این رابطه در عربستان اعدام شدند حالا شمامی خواهید فرار به جلو داشته باشید درضمن در عربستان به علت اوضاع مناسب اقتصادی معضلی به نام اعتیاد به معنای داخلی خودمان وجود ندارد بهتره به فکر مشکلات خودمان باشیم آنها با دلارهای نفتی دنیا رو تو دستشان دارند!!!!