رئیس کل بانک مرکزی با رد ادعای بابک زنجانی مبنی بر دارایی ۲۲ میلیارد یورویی وی، گفت: این رقم تائید نمی شود. اظهارات وی دروغ بزرگی است. زنجانی در گذشته نیز ادعاهایی داشت که همه آنها رد شدند.

دارایی ۲۲ میلیارد یورویی بابک زنجانی مورد تایید نیست

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ولی الله سیف امروز(چهارشنبه) در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه بابک زنجانی نرخ های بزرگی را اعلام می کند در حالی که هیچیک از این ارقام صحت ندارد.
وی با تاکید بر اینکه زنجانی همچنان در حال تلف کردن وقت است، گفت: بانک مرکزی برای جلوگیری از بهانه وی، حساب های متعلق به خود را برای پرداخت بدهی زنجانی ارائه کرد اما پولی واریز نشده است.

** ادامه آزادسازی بخشی از دارایی های بلوکه شده در هر ماه
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه در پاسخ به این پرسش که گفته می شود آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران با مشکلاتی مواجه شده است، گفت: هنوز به مرحله اجرای برجام نرسیده ایم و و توقع خاصی در این زمینه نباید داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ماهانه بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران آزاد می شود، افزود: قرار است بعد از اجرای برجام، منابع بلوکه شده ایران آزادسازی شود.
سیف درخصوص میزان دارایی های بلوکه شده نیز گفت: این رقم ثابت نیست اما 23 تا 24 میلیارد دلار مربوط بانک مرکزی و پنج میلیارد نیز مربوط به دولت است.

** گشایش در پرداخت تسهیلات
رئیس کل بانک مرکزی درخصوص پرداخت وام 60 میلیون تومانی خرید مسکن نیز گفت: بانک ها به میزان منابع تسهیلات ارایه می کنند؛ البته نظام بانکی کشور با تنگنای مالی مواجه است اما باید اقدامات انجام شده قرار است گشایش هایی در پرداخت تسهیلات ایجاد شود.

** تاکید بر تعیین نرخ سود در شورای پول و اعتبار
سیف درباره نرخ سود بانکی و جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار درباره آن نیز گفت: اقتصاد نیاز به آرامش دارد و ایجاد التهاب به نفع هیچکس نیست.
وی با تاکید بر اینکه شورای پول و اعتبار مرجع تصمیم گیری است، افزود: هر زمان در زمینه نرخ سود به نتیجه برسیم، رئیس شورا (رئیس کل بانک مرکزی) در خصوص آن اطلاع رسانی می کند و یا اینکه اطلاعیه در سایت بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: این بانک برای تعیین نرخ سود همواره متغیرهای اصلی را بررسی می کند ضمن اینکه قطعی بودن نرخ سود 18 درصدی نیز توسط رئیس شورای هماهنگی بانک ها و معاون نظارتی بانک مرکزی تکذیب شد.

** تاثیر بسته خروج از رکود در اقتصاد
وی درباره بسته رونق اقتصاد و پرداخت تسهیلات برای خرید خودرو و خرید کالای ایرانی نیز گفت: خروج از رکود با تحرک اقتصادی انجام می شود؛ از این رو این طرح تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه مردم نیز از اجرای آن استقبال خوبی کرده اند.
سیف با اشاره به بالا بودن ظرفیت اشتغال در صنعت خودرو گفت: بسیاری از صنایع، وابسته به صنعت خودرو و به صورت زنجیره به یکدیگر مرتبط هستند.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این طرح آثار خود را در ایجاد چرخش صنعت داخلی و تولید ایفا کند.
به گزارش ایرنا، سیف با حضور در نمایشگاه مطبوعات، از غرفه ایرنا نیز دیدن کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.