م- اسماعیل زاده: کارلو آنچلوتی در گفت وگوی مفصلی با دیلی میل گفته به رغم اینکه سه سال پیش از سمت مربیگری چلسی اخراج شده، ...

آنچلوتی: زودتر از سال بعد  بر نمی‌‌گردم

هیچ مشکلی برای بازگشت به این تیم ندارد، اما ژوزه مورینیو از پست خود اخراج نمی‌شود. « این باشگاه تصمیم گرفته او را نگه دارد و فکر می‌کنم این انتخاب خوبی است».

 آنچلوتی روز پیش ازاین گفت‌وگو در مراسم رونمایی از فیلم زندگی رونالدو با خود مربی پرتغالی و ژرژ مندز، مدیربرنامه‌های او ملاقات کرده بود: «من فرصت حرف زدن با ژوزه را نداشتم، ولی رابطه خوبی با وی دارم. وقتی ما برای دهمین بار قهرمان چمپیونزلیگ شدیم، او به من پیام تبریک فرستاد. مورینیو بهتر از هرشخص دیگری می‌داند که در چلسی چه اتفاقی درحال رخ دادن است. من از بیرون شرایط چلسی را می‌بینم و فکر می‌کنم چون این تیم سال گذشته به راحتی قهرمان شد، انگیزه کافی در این فصل ندارد. این درست است که یک مربی باید بتواند به بازیکنانش انگیزه دهد، ولی بازیکنان هم باید نقش خود را ایفا کنند، درغیر این صورت ایجادانگیزه غیرممکن می‌شود. آن‌ها چیزی را از دست داده‌اند و بسختی می‌توان الان این شرایط را تغییر داد. مورینیو یکی از بهترین مربیان دنیاست. من زبان بدن او را نگاه می‌کنم و می‌فهمم که اوضاع خوب پیش می‌رود. خیلی نگران نیست. مقام‌های باشگاه به وی اعتماد دارند. در بازی با دیناموکیف هواداران نام او را فریاد می‌زدند. او این قضیه را حل می‌کند.» مربی سابق رئال در مورد لیورپول بعد از برندان راجرز هم حرف زد:  من دوست دارم برای کار به جزیره برگردم. فوتبال این کشور را دوست دارم. هنوز خانه‌ای در لندن دارم و دوست دارم یک تیم مقتدر در انگلیس و اروپا پیدا کنم. لیورپول تیم خوبی است. جوانان خیلی خوبی نظیر کوتینیو، فیرمینو و بنتکه دارد و به نظرم می‌توانند یکی از تیم‌های مطرح انگلیس شوند، ولی من هیچ مذاکره‌ای با آن‌ها نداشتم. نه خودم و نه همکارانم. آن‌ها خیلی زود با کلوپ تماس گرفتند که یکی از مربیان بزرگی است که در هرتیمی که می‌رود، خیلی خوب تأثیرش در آنجا مشهود است.

 زندگی کارلو آنچلوتی این روزها در ونکوور، لندن و ایتالیا می‌گذرد. او اخیرا گردنش را برای اصلاح دو مهره ستون فقراتش جراحی کرده بود. از این جراحی در ماه ژوئن گذشته زمانی‌که بازگشت احتمالی او به میلان مطرح بود، حرف زده شده بود.  من پیشنهادهایی از سراسر جهان داشتم ولی در نهایت ترجیح دادم یک سال استراحت کنم. پیش‌تر سه بار در اواسط فصل هدایت سه تیم یووه، میلان و پی اس جی را برعهده گرفته‌ام و هیچ یک از این فصول خوب پیش نرفته اند. اگر شانس پیدا کردن یک تیم خود را در تابستان سال بعد داشته باشم، همه چیز خوب خواهد بود، اما به هرحال این کار فصل بعد رخ می‌دهد. 

آنچلوتی با خنده در مورد نشستن روی نیمکت مربیگری تیم ملی ایتالیا گفت: «سال 2030 مربی تیم ملی می‌شوم. ایتالیا هر 24 سال یک بار خوب نتیجه می‌گیرد. سال 2018 خوب عمل نمی‌کند و من می‌خواهم برای سال 2030 باشم. شاید هم انگلیس دوباره در سال 2066 قهرمان جام جهانی شود...». 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.